Åååh en till djungel att gå vilse i, här i barna-världen.
 
BILSTOL 
Ja det börjar så sakteliga bli dags att byta ut babyskyddet som skruttan åkt runt i i snart 7 månader, till något mer beståndigt och... ja, det är väl det jag vet. Att det ska bytas ut. Har kikat runt lite och inser att... vilken JÄVLA DJUNGEL det var då! Jag orkar inte.....
 
En annan djungel jag härjat runt i, är det här med overall. Det kom ju lite som en käftsmäll här i mellandagarna att snö visst kunde komma även i småland, och hur ska min lilla skatt njuta utav det på bästa sätt? 
När vi var ute o lekte igår var det dessutom någon plusgrad, och regn i luften. Så lillfia blev ju blöt!  Ahmen nej.... vi behöver alltså införskaffa en overall som är vattentålig. Men inte för bökig eftersom hon mestadels sitter i vagn. Men snart kryper hon säkert så hon bör ju kunna röra sig! Men ändå varm. Och mysig. Och lätt att ta på o av. Fötter på? Eller separata "tossar" och i så fall, hurdana?!?! 
 
(Bild; Snölek häromdagen! Vi byggde snögubbar och Noomie upplevde sin första snö! ❄)
 
 
 
Så idag har vi varit på stan. A6 närmare bestämt. Jag, mamma, pappa, Elna och så Noomie såklart. Och efter mycket om och men,  travanden fram och tillbaka,  funderingar en hit,  en dit,  så köpte vi en overall. En lila så den matchar vagnen. ;) Men alltså GHAD vad mycket man ska tänka på och så många variablar som ska räknas in. För nått som ändå är ganska... basic. Det tänkte jag aldrig på innan jag själv fick barn. Att det skulle vara så..... mycket. Jag trodde liksom att man kunde kila in på en affär och köpa den snyggaste overallen. Bara för att den var snygg liksom. Och så passade den ungen för alla behov. Vagn/lek/varm/kall/regn/minusgrader.... osv. 
Och det är klart ni med obegränsad ekonomi kan väl köpa overaller hejvilt men här i huset kan vi inte köpa hur många som helst utan helst ska ALLA krav rymmas inom ett o samma plagg... 
 
Håhåjaja, nu har vi overall i alla fall. Förhoppningsvis för hela vintern. Köpte 74/80, hon håller precis på att gå över till 74 nu. Så det känns bra. Lovande. Sen får vi väl se. Är det fortfarande snö i april när hon är 11 månader kanske vi få tänka om. Men det är då det. ;) 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej