Ja jag har tagit ett litet uppåll från skrivandet. Anledningen är att Martin & Jag packade in svärmor o shaggy i bilen - drog till stockholm där vi mötte upp mamma och resten av familjen - och så lämnade vi Shaggy till pappa så de fick lite norrlandsmys. SEN hoppade jag, martin, mamma o svärmor på flygplanet till Teneriffa. 
 
Två veckor hade vi bokat. Den första veckan var det mulet och ganska kallt. Vi plågade oss ner i poolen två gånger och i havet en snabbis. Men den andra vekan blev det bättre! Rätt varmt, soligt, några dagar på stranden med öl i ena hande och en tiding i den andra. För de andra då. Jag drack extremt mycket sprite och fanta...... haha mums!
 
Att flyga med en gravidkropp gik bra. Men jag skulle inte rekomendera det. På vägen ner satt jag länge och när jag skulle resa mig för att gå på toa gjorde det ont i benen som var rejält svullna och bultande. När jag kom tillbaka efter min lilla promenad fick jag sitta med benen i mammas knä och knåda vaderna. När vi landat, checkat in på hotellet och gått ut för att äta middag fick jag kramp i benen och kunde inte resa mig själv ur stolen på restaurangen. 
Vi gick ganska mycket första veckan, och jag fick enorma skavsår av precis alla skor jag hade med mig. Tredje-fjärde dagen stod jag inte ut längre utan köpte ett par luftiga men välsviktande sandaler som jag sedan hade oabrutet dag som kväll när vi var ute o gick. Dock två dagar inna vi skulle åka hem började dessa sandaler bli förstora, och först då fattade vi varför jag fått sånna skavsår. Mina fötter hade svullnat någon/några storlekar och svullnaden gick inte ner förns efter drygt en vecka.
 
När vi flög hem tänkte jag att jag tidigt skulle röra på mig för attinte få så ont, jag gick på toa rätt tidigt men det tog ett tag att ta sig tillbaka till stolen på grund av servicepersonalen som var ute o gick med sina vagnar i gången. Så jag blev istället ståendes ett tag oc när jag kom tillbaka till min plats gjorde det ont i benen av den anledningen. Haha. Hopplöst. 
Men jag svullnade inte lika mycket på vägen hem så det gick ändå bättre.
 
//Néa

Kommentera

Publiceras ej