Vi kom hem från Teneriffa den 16/2, alltså två dagar efter alla hjärtans dag. På själva dagen åt vi middag med mammorna på restaurang, och sen gick jag & Martin och åt efterrätt på en mysig servering alldeles själva.
Så jag trodde det var klart så. Men Martin har ibland några Ess i rockärmen som han slänger fram när man minst anar det, och en dag ringde han från jobbet och sa att det var ett paket påväg till mig om en liten stund. 
 
Jag blev såklart oerhört nyfiken men hade INGEN ANING om vad det kunde vara. 
 
Så såg jag postbilen komma och stannade utanför vårt staket så jag öppnade dörren och postgubben kom bärandes på en stor kartong. Jag såg inte vad det var och undrade vad som kunde få plats där i. Men så när postgubben ställde ner paketet innanför dörren, vred han på det så en bild på en barnvagn syntes. 
Jag skrev på papprerna o postgubben åkte iväg och jag kunde titta ordentligt på paketet.
 
 
DET VAR DEN VAGNEN!!!!!
 
 
 
Jag hade redan vid jul ramlat över en vagn som jag gillade och har sedan dess återkommit till den när jag tittat runt på olika vagnar. Och där var den! Jag hoppade upp och ner av glädje och ringde Martin och tacktacktackade. Han sa att jag kunde öppna och kolla så det blivit rätt så jag skar upp kartongen och precis min favorit lila-färg syntes på ett överdrag. Jag grät glädjetårar och efter jobbet monterade vi ihop vagnen som sedan dess står i mitt arbetsrum med ett lakan  över sig för att inte bli solblekt. Älskade älskade Martin, tack! Och älskade älskade unge i min mage, vad vi ska promenera sen, du och jag! <3
 
 
 
Liten anekdot när jag berättade om vagen för några på jobbet;
".....och så är den lila! Världens finaste lila!"
Kollega: -Åhh, vet ni att det är en tjej nu?
Jag: -Neh? Jag tror det är en kille!
Kollega: -Men...lila...?
Jag: -Ja, den ska ju passa mig! Bebisen ligger ju I vagnen o syns inte! 
 
Haha, könsnormer att bryta. Oh. Blessme. Yes. 
Min son kommer även att ha rosa kläder, gärna en rosa overall och små rosetter i håret. Blir det en flicka är det klart hon ska ha klänningar. Men även hängselbyxor, "I am a rockstar"-tröja och body med målad slips och väst.
 
//Néa

Kommentera

Publiceras ej