Överdosera inte vällingen till lillfian.
 
Det kan nämligen resultera i lakansbyte, trehundrafemtioelva handdukar som behöver tvättas, badande av barn med kräks i örat i handfatet, behov av att duscha igen.......sa jag lakansbyte?! 
 
Glamourösa småbarnskaos. 
Hungrigt barn-matas-matas-matas-KRÄÄÄKS. I hela sängen. Över hela nyduschade mig. Och hela lilla sig. I örat. I håret. Och badrummet var kaos sedan innan och därför fick vi inte fram badbaljan i rådande panik så 8 veckors dottern fick badas i handfatet. Vilket hon inte riktigt får plats i. Små söta handdukar att torka henne med han ingen leta rätt på, och vad tror ni händer när man lindar ett spädbarn utan blöja i en handduk? De bara liksom måste kissa....
Jag antar att vi kommer kunna skratta åt den här kvällen i framtiden. 
Nu sitter jag dock och funderar på hur jag ska få 8veckorsmiraklet att sova "någon annan stans är på mig". Hon blev kall av badet och fick somna på mig för myset och värmen. Men varje gång jag rör mig vaknar hon. Hur ska jag kunna flytta henne till egen säng?! åååh vad härligt....
 
/mamanea

Kommentera

Publiceras ej