Nu är det (mindre än..) två månader kvar! Vi går in i månad 8 alltså, och det är okej att kalla mig höggravid! 
Dock har jag en mycket liten mage, men det spelar ingenroll för enligt barnmorskans mätningar ligger bebisen precis på kurvan för hur stor den ska vara. En kurvbebis väntar oss alltså. 
 
 
 
Kurvbebisen hoppar o rör sig i magen på dagarna, och bara man känner den är det bra med den. Det är inte så kraftiga sparkar eller volter, men nog känner jag den allt. Ibland ser man på magen att hen vänder sig där innanför, det liksom vågar sig över hela magen. Det känns också kan jag lova :P
 
Jag har sammandragningar också. Mest när jag går har jag kommit på. Så när jag går den där kilometern från parkeringen till kontoret varje morgon, då spänner sig magen och jag går rätt stelt. Det är som att hela ryggen o rumpan spänner sig också. Jag vet inte, det måste väl hålla ihop allt antar jag ;)
 
Jag har någon form av foglossning. Det maler och molar vid svanskotan ungefär, precis som det gjorde i början av graviditeten när jag inte längre vågade gå i skogen med Shaggy. Åh vad jag längtar efter att gå i skogen med han igen............ Men nu antar jag att gravidyogan inte riktigt räcker till längre, o jag får acceptera att ha lite molvärk sista månaderna. Vad som dock är lite värre än molvärken vid svanskotan, är en ny form av foglossning jag börjat känna de senaste veckorna. Jag kan inte förklara det bättre än att det känns som om någon gett mig en rejäl spark rätt upp i .. mellan benen. Eller ni vet som när man gick balansgång på dom där bommarna i gymnastiksalen när man var liten, och tänk dig att man ramlade så där som man gjorde med ett ben på vardera sida om bommen........... så man blev sådär..... öm..... så känns det. 
Men inte hela tiden som tur är, utan lite till och från. Om jag har suttit ner en stund o sen reser mig och går, då gör det riktigt ont. Jag vet inte om det är bäckenbottenmuskulaturen (stavning?) som inte orkar hålla upp utan det blir lite för mycket tyngd på själva skelettdelarna kanske? Och att det är det som gör ont? 
 
Annars mår jag bra, börjar känna mig svullen i händerna och fötterna, men jag har alltid stödstrumpor på jobbet ;) Och trött är jag såklart, men nu är det bara några dagars jobb sedan är det PÅSK och då blir det såklart släktträff och kalabalik hos mormor & morfar :)
 
//Néa
  

Kommentera

Publiceras ej