Jag minns förra julen när jag pratade pynt och pyssel med folk runt om och de sa till mig "Vänta du bara! NÄSTA jul (alltså 2015) kommer det bli mycket roligare när du kan pynta och fixa med din bebis!"
Jag tyckte det lät konstigt redan då.... JAG ÄLSKAR JU JULEN! Och Pyntet! Och fixet! Noomie tycker det är ganska kul när jag viftar med de röda gardinerna framför henne, och när jag tänder/släcker/tänder/släcker adventsljusstakarna.......Men själva fixandet njuter jag nog mest av. Fortfarande. ;) 
 
I alla fall, så här mysigt har vi fått det nu;
 
I "matrummet". Husets egentligen fulaste rum. Men här inne blir det förhoppningsvis en del middagar och fikastunder de kommande veckorna, och det känns som om det blev väldigt fint med dessa gardiner! Som faktiskt är nya.... alltså... låg inplastade i sin orginalförpackning i en av mina 3 lådor...undrar när jag köpte dem....... ;)
Och vi behöver verkligen nya blommor! Ellerhur?!
 
 
I köket;
 
Vet inte riktigt om jag är nöjd med "pyntet" i form av två frukskålar/fat och förra årets överlevande julstjärnor...MEN det får funka sålänge ;) 
Och nej, tyvärr ser vårt köksbord inte alltid så.......undanplockat ut. 
 
//mamamnéa
 

Kommentera

Publiceras ej