Imorse var det uppehåll, lite målning visst men ändå rätt varmt och okej. Så jag traskade runt spåret med Nomsan i vagnen! Kan nog räkna gångerna jag gått i spåret sedan Noomie föddes, på min ena hand tyvärr.  Men jag har ju tränat annat som ni vet men ändå, jag gillar att gå i spåret! I alla fall, vi gick där i godan ro, Noomie sov iof men jag gick och filosoferade. 
 
Lite senare på dagen tänker jag att det vore kanske kul att gå bort till lekparken och gunga lite. Byltar på Noomie hur mycket kläder som helst, mig själv också och när jag äntligen öppnar dörren SPÖREGNAR det utanför. Ehhh nej Noomie, sorry. Ingen gunga nu. (Tur hon inte riktigt visste vad jag tänkt mig, då hade hon nog blivit ledsen... Nu tyckte hon nog att jag mest var knäpp som skulle ha av henne alla kläderna igen.....)
 
Så går det en stund och Noomie börjar bli trött. Så jag tänker igen att oej, vi går och gungar, så kan hon somna påvägen hem sen! Och den här gången kom vi iväg! Vi gick till lekplatsen längst bort i Klevshult, så det skulle bli en lång promenad för henne att somna på sedan. Och vi gungade! 
Dock var det rätt kallt ute, och det kom några smådroppar regn men vi är ju itne gjorda av socker så vi klarde oss ;) 
När jag bäddar ner henne i vagnen igen börjar det regna mer och mer men jag går där i godan ro och tror att hon somnar ju snart så kan jag ta en varm dusch när jag kommer hem. Så kommer jag hem... och tror ni hon sover?! Nepp. Därremot var grannen precis påväg ut med sina barn, så jag tog sällskap med dom. Vi gick samma runda en gång till, lääääängst bort i Klevshult, och sen hemmåt. När vi var halvvägs hemma somnade Noomie. Halvvägs hemma.
"Att man ska behöva gå en havmil för att hon ska somna?!" suckade jag...
Och just det! Regnet?! 
Det regnade. 
Där gick vi som två dränkta katter med varsin vagn, E hade dessutom sin stora  på ståbrädan med ett paraply.. och det regnade och regnade. När vi kom hem sov båda småbarnen och vi ställde dem på varsin balkong och gick in. Då kom solen! 
Och sen dess har solen skinit så fint så! 
 
Kul. Jättekul. 
Dock har jag gått mina 10 000 steg idag, det brukar jag inte göra när jag "bara är hemma" så nått positivt med det hela ändå ;) Och ja, Noomie sover jättegott ute i vagnen vilket såklart är det viktigaste av allt :) 
//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej