En tvåtimmarssövning av fröken busfrö.....Med resultat? En helt slutkörd mamma. Grannar som förmodligen tror att jag misshandlar barnet. Barn, som tillslut somnar för att hon inte kan göra någt annat. (därav ljudet, hon skreeeeek som aldrig förr efter att jag linadat in henne i en filt, lagt ner henne i vagnen och bäddat in med min vinterjacka så hon inte kunde röra sig. Hon skrek som en stucken gris av ilska när vi gick nedför gatan, men hon somnade innan vi kom fram till skogen.) Och då var jag arg. BARA SOOOOV! Ville jag skrika till tjurungen som ställt sig upp i vagnen (innan jag "surrade fast henne") som vägrat sova i sin säng, som vägrat ens vila i min famn inne...... och så tänker jag på en mammakompis som sa "Bara "mitt barn" som somnar överallt i tid och otid" med en lätt suck.. VAR GLAD FÖR DET DU! /Lätt bitter Linnéa. (och nej, jag menar inget illa <3 Hoppas du försår det.)
 
Nä men förutom det är hon underbar just nu Noomie. Jag hade faktiskt tänkt skriva ett inlägg om det, men visst är det mer befriande att läsa ett inlägg om andras skit än andras.. lycka? Jag kan tycka det ibland i alla fall. Jag menar tänk.. "åh, det finns fler". Jag brukar iallafall känna så när jag läser om nån annan som har lite kaos i tillvaron eller inte riktigt lyckas "som man ska" så jag hoppas nån av er känner nu att "vad skönt, inte bara jag som blir knäpp när barnet inte somnar" annars... är jag väl världens sämsta mamma nuigendå :P
 
Jag var iaf hos läkaren igår, för ryggen! Hon gjorde en undersäkning, dvs kollade känsel och reflexer och jag fick böja och sträcka och vinka och stampa.. inget nytt direkt, sjukgymnasten har gjort exakt de "tester" innan.. men jag fick även lämna blodprov. 3 stooora rör fyllde dom.... så jag hoppas att dom kör alla möjliga tester på mitt blod nu, vad de nu kan hitta där som förklarar ryggvärken.... Jag borde få svar nästa vecka så jag håller er uppdaterade ;-) Sen gjorde jag ju såklart det klassiska misstaget som måste vara vår tids största BIG NO-NO. Jag googlade ont-i-ryggen. För er som funderar, gör inte det. Nu har jag självdiagnoserat mig med både canser. diskbråck, åderförkalkning och ryggmuskelatursinflammation. Jag vet inte ens om det är ett ord egentligen men ni förstår ju... Så dumt! Och så blir jag ju livrädd... Jag är ju sådär lite nojjig av mig, och det blev ju inte bättre nu. Ett tag kände jag mig LIVRÄDD för vad de där proverna ska visa. Tänk om det FAKTISKT är nått som är FEL?! Tänk om det är ALLVARLIGT?! 
Jag försöker komma till insikt att det värsta ändå vore om dom bara släpper det..... Om det "ska gå över av sig själv" och jag bara ska..... "vara fysiskt aktiv och hålla en hälsosam kost" bläääää nej, det vore ändå på nått sätt det värsta. Bara vänta och se...... Och inte googla mer! ;)
 
//mamanéa

1 kommentarer

Cecilia

28 Apr 2016 21:45

Haha! :P Det är inte lätt att vara liten, sen om det är att man somnar i tid och otid eller inte somnar när man borde, det är olika. Inte lätt att vara mamma heller förresten, vi gör alla så gott vi kan!
Hoppas du får något bra besked av proverna och kan få ordning på ryggen!

Svar: <3 Nä sannerligen ;) Alltid är det nått som strular men vi kämpar på..... ;) Tacktack, det måste ordna sig :)
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej