Det är så mysigt med majbrasa! Varmt och vårigt väder, fina tal, sång av barnkörer och manskörer och studenter... Neh! Här ser ni min eld för ikväll, två värmeljus! Ett för mitt lilla hjärta och ett för mitt stora. Vi har haft en jättemysig idag ihop idag som jag tänkte berätta lite om. Men jag har så många idéer på vad jag vill skriva om just nu, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja! 
 
Idag hade vi i alla fall en rätt lång "att göra-lista" från början. Vi skulle springa ärenden kan man väl säga. Martin skulle klippa sig och jag skulle hämta upp mitt senaste fynd från en facebookloppis. Bland annat.
Så vi börjar dagen med att åka till färgaffären! Dom hade skickat ut erbjudande, om att de skulle ha "kalas" i helgen för att fira att butiken fyller 14 år. Det skulle firas med 14% rabatt på . . . .  ALLT! Så såklart ville vi kolla det! Vi tänkte köpa spackel till rummet på övervåningen, som Martin "håller på att renovera" (dvs han rev ner tapeterna i höstas...) Ja nä... jag är lite negativ kanske, men det tar för lång tid enligt mig. Enligt Martin är det ett perfekt projekt, för det har ingen tidsram! "Jag kan göra lite när jag känner för det, om det är klart 2020, vad gör det?!" Ja jag tänker ju att han ska göra klart det där rummet o flytta in hela sin studio och alla datagrejjer där, så JAG kan flytta alla mina pysselsaker till skrivbordet där hans dator står nu, så att NOOMIE kan få bättre space i sitt rum... Jaja, hon leker ju i alla fall inte där så mycket nu, vi hänger mest i vardagsrummet! 
Så, åter till storyn 😛
Spackel, skulle vi köpa. 
Men så gick vi där och filosoferade, pratade med en säljare om alla våra kommande projekt (typ..) och helt plötsligt rullar vi ut med den här vagnen;
 
 
 
Det blev spackel! Och lite målarfärg... Och golv till "Martins rum"! Och dessutom fick vi med oss sånna där tapet-böcker, nu i helgen ska vi välja tapeter till rummet också! Spännande! Och helt plötsligt kändes det som att det började hända saker i rummet igen, och gå frammåt, så jag är nöjd. 😉
Det var ju 14% på allt, och dessutom hade vi en bonuscheck med oss, som vi fått för att vi handlat så mycket där förra året (det blev en del färg till staketet.....) Så vi betalade....exakt NOLL. Perfekt ju, kunde inte bli mer nöjd! 😆
 
Eller jo kanske, om vi hade en större bil.🚗 Körde "lilla Sorrenton" idag och vagnen stod i bagaget..... men det är tur både jag o Martin jobbar med logistik! Tog dock ingen bild på eländet....... lika bra det. 😉
 
När vi väl fått in allt i bilen drog vi upp till Jönköping. Martin skulle klippa sig och vi var in på salongen och "bokade" tid. Han skulle återkomma om typ 2h. Så vi gick på stan! Jag hade som mission att köpa mig EN ny SVART BH. Typ vardagsBH eller så, som jag kan ha jämt, under allt. Som ger mig.. snygga bröst (!?) men liksom inte förmycket.. Ja ni vet.. en sån. Nu för tiden går jag runt i antingen amningsBHarna, som är alldeles för stora..... eller mina "gamla HM-BHar" som liksom tappat både form och färg efter ett antal tvättar. Dessutom var de väl inte så himlans bra från början heller...... 
I första butiken hade dom inget "så ungdomligt"
Och i andra butiken fick jag höra "Dina bröst är mjuka så dom vill hänga ner" (=jag har hängbröst) och "Kroppen blir aldrig mer sig lik" (efter att jag sagt "Jag har varit gravid och ammat, (och gått ner 10 kilo... men det sa jag inte) men nu är det som om hela kroppen är annorlunda") =Va?!
 
Tillslut köpte jag iaf två vita BHar. Sånna som är lite snygga och med spets så jag verkligen inte kan ha dem under vad som helst. Tajta jobbtröjjor tex. Jaja... vad är väl en bal på slottet....... 
 
När det äntligen var Martins tur att klippa sig åkte ja o Noomie iväg på facebook-loppis-fynd-hämtning! Gissa vad jag köpt?! 
 
 
 
*gömmer huvudet i kudden*
Jag vågade knappt berätta för martin, så jag la den nya och den "gamla" i samma påse, och visade först den gamla varpå Martin säger;
"Shit jag trodde du menade att du köpt en ny sele! Jag tänkte.. hur många selar kan vi behöva ha?! Och vad ska vi bära runt på nu?!"
jag; Hade du blivit arg om jag köpt en ny sele.......?
"Nädå, men.... vi behöver ju inte det så det var tur att...." 
(jag plockar fram den nya selen)
"MEN HON HAR KÖPT EN NY SELE?!?!!?" 
Martin skrattade och tyckte nog allmänt att jag var knäpp. Jag försökte förklara att den här är liiiite större, det är en PERFORMANCE (Ergobaby performance, kan användas upp till 4 år!) och ändå likadan liksom (så han kan använda den för han vet ju hur man gör) och  det är  ju jättebra, och snyggare färg, och mer praktiskt med att kunna gömma undan luvan och....
Martin bara skrattade..... och ja...... Jag vet. 
 
Martins klippning blev inte alls bra. Eller, de typ toppade håret på honom. Han var så besviken...... Tråkigt. När man ändå kostar på sig att fixa till sig sådär och så blir man inte alls nöjd.. Jättejobbigt ju....
Men vi försökte hålla stämningen uppe och fortsatte vår att göra-lista med att åka upp till Elgiganten! Vi behövde två viktiga saker; damsugaråsar! och sodastream-patron. Den senare har varit slut i typ... 1 år. Som jag har saknat bubbelvatten hemma! Damsugarpåsarna tog slut häromdagen.... och guuuuuud vad jag har saknat dem! Eller kanske inte just dem, men möjligheten att damsuga. FYFAN vad skitigt det blir på en gång hemma hos oss..... Men nu är det rent! 😁
Vi blev kvar i butiken rätt länge, och pratade med Martins brorsa som jobbar där. Han ska rita och beställa vårt kök. Vi planerade in ett möte för det om 2 veckor, men en hel del han vi prata om redan nu. Plötsligt känns det så verkligt hela grejjen! Asläskigt ju!! 
 
Vi var hemma runt 18 och då fixade Martin middag. Det blev grillat med klyftpotatis och jag fick det ärofylda uppdraget att fixa sallad. Så det gjorde jag 😎 Noomie åt majs och ärtor så hon lär väl snart förvandlas till en kyckling...... jag menar, de äter väl sånt?!
 
Efter maten körde vi varsitt träningspass. Ingen myslördag här inte med lugn och ro! Neheeee ni! De är nya tider nu......... sannerligen! 😉
 
//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej