Det där med garage-städningen iförmiddags gick: sådär... eller, vi gick ut i garaget och konstaterade att hälften behöver slängas, andra hälften sorteras. Men för att kunna slänga behöver vi nog ett släp och.... eh ja. Där blev det för jobbigt (vi blev nog lite osams om vad som skulle prioriterats...) och vi la helt enkelt ner. Noomie hade somnat i vagnen, så Martin gick in o började laga mat, och jag klippte ner "Chrille buske" istället. Och insåg att min stenläggning har väldigt mycket mer än "en helgs arbete" för att bli klar. . . Tusan. Jag har verkligen tänkt bli klar med den i vår! 😐
 
I alla fall, när det gick som det gick med garage-städningen fick vi tänkaom och vad skulle vi göra nudå?! Vi ringde in svärmor som barnvakt så kom jag o Martin iväg på dejt!
 
Snygga! Ellerhur...? 
Det blev middag på RoseGarden i Värnamo. Kan VERKLIGEN rekommendera buffén där, så sjuuuukt gott! Asiatiskt och sushi - hur mycket du vill, och sen efterrättsbuffe med mjukglass!!! Och lite olika efterrätter,  idag var det hallonpaj med vaniljsås, nån chokladmousse, cheesecake och nån typ "cremebrullé"... Och till det frukt och mjukglass i mängder, och noisette-sås och strössel och...*mammafitnessslängdigiväggen*
hur gott som helst!  Mådde lite illa när vi gick därifrån...... 
 
Sen blev det;
 
 
 
🎳 Bowling. Kan säga att Martin vann. Nog om det. Jag är inte alls en dålig förlorare. //Bitter ;)
 
Jag tyckte inte alls det var jobbigt att lämna Noomie till "barnvakt". Lite konstigt kanske såklart, men det är det alltid att lämna henne. Men jag kan liksom inte tänka mig nån som är bättre på att ta hand om barn än Noomies farmor. Hon har 6 barn själv för det fösta, varav ett måste ha varit helt craaaazy redan som unge (jag syftar på min fantastiska sambo......) och dessutom har Eva ett tålamod som... ingen annan. Så ja, bättre kunde det inte bli. Så det kändes inte alls så dumt,  och Martin var stolt över att jag inte lämnade några listor till Eva. Fast jag skrev ner hur mycket pulver & vatten det skulle va' till en flaska,  och jag visade vart maten fanns och blöjor och pyamas och. . . Ja... lite kontrollbehov har jag allt 😉
 
När vi kom hem sov så gott i sin säng, och nu är det dags för mig att göra detsamma. Godnatt!  🌙
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej