Efter gårdagens mysiga dejtkväll mådde jag lite illa imorse. Jag åt mjukglass till efterrätt igår och min laktoskänsliga mage klara inte riktigt av det. Men jag nådde mer och mer illa,  och både svärmor o sambon pikade mig om den där jävla mjukglassen. 
"Du VET JU att du inte ska äta glass, Linnéa!"
 
Jag ska inte gå in på några detaljer men, nu är vi magsjuka. Under eftermiddag har jag o Martin turatsom att vara med Noomie och sova på sängen.. Jag har fått i mig ett glas nyponsoppa och kanske 4 smörgåsrån sedan frukost..... 
 
Men nu somnade rätt tidigt så jag ska kasta mig i säng jag också. Eller alltså... kasta försiktigt. Smyga.  Vill helst inte röra en enda 💪 i min kropp.... jag känner mig så vek. Så skör. Nästan lika överkörd som efter förlossningen.. (nej, det var 100 gånger värre men liknande känsla..) 
och då känner jag mig som en värdelös mamma. Kanske inte i denna sekund, för hon somnade i mitt knä så nått måste jag ju gjort rätt.. men tidigare idag när ingen av oss orkade leka eller grejja med henne. Jag bara låg på golvet bredvid hennes lekmatta och tittade på. Under några filtar ska tilläggas... Stundtals satt jag i soffan och lät Noomie krypa runt själv på golvet. Jag bara hämtade henne när hon kröp förlångt bort.. känns superdåligt och det gnager i mig. Fast jag vet att jag måste få vara sjuk ibland och hon klarar sig.... men ändå. 
 
//mamanéa 

1 kommentarer

Mormor

02 Mar 2016 10:21

men om mammor ska ha dåligt samvete för att de är sjuka ... då får ju inte jag heller vara sjuk :-/

:-)

Svar: Det är inte riktigt samma sak 😘Och..... jag vet att jag överdrev.... kanske lite.
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej