Idag blir Noomie 7 månader!  7! 
Jag som precis lärt mig säga att hon är ett halvår... Häromdagen var vi på IKEA och jag såg TVÅ pyttesmå bebisar, pyttesmå! Har hon varit så liten verkligen?! Det känns helt suddigt den tiden och jag kan inte riktigt minnas hur det var. Men det kanske är lika bra, försök hålla fokus på här-och-nu! :) 
 
Hon är så rolig nu! Hon rullar runt - runt på golvet,  både mage - rygg och liksom snurrar, hon ligger på mage och drar sig runt med armarna så att huvudet o fötterna byter plats. Om ni fattar. Hon är uppe på nått knä ibland men  kryper gör hon inte. 
Hon sitter ganska bra, länge och stabilt. Men jag vågar inte lämna henne så, för helt plötsligt släpper hon liksom och bara kastar sig åt nått håll. 
I julklapp fick hon ju ett "bollhav",  där har hon lekt massor och övar på att sitta själv. När bollarna rullar iväg vill hon absolut ha den bollen som är längst bort, Knasunge! 
 
Hon säger "dadadadaaa" och blåser bubblor och övar sitt "höga C". Hon har Både stämband och lungor kan man säga. Konstigt?! Både jag o Martin sjunger ju mycket, så det är bara att hoppas att hon dessutom har melodi i sig. Sen kan vi ha familjekonserter! :) 
 
Hon är ganska svårflörtad. Ingen bebis som skrattar åt vad som helst direkt. Om hon inte är trött,  då skrattar hon så det kluckar! Men hon är rolig. Hon bankar o busar och som sagt Pratar! :) 
 
Vi ammar fortfarande lite grann, och hon provar gladeligen nya smaker. Vi gör en del mat själva, och en del köpeburkar. I mitt hjärta vill jag kära BLW, men...... Martin har skrämt upp mig med att hon kan sätta i halsen och nu vågar jag inte riktigt.... hon får BLW:A kex (smörgåsrån) så länge, hon har ju ändå INGA tänder så vi får väl ta det i små steg ;) 
 
 
Ja.... snart går hon säger Martin, men det vill jag inte lyssna på ;)
 
//mamanéa 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej