När man inte kommer sig för att skriva dom där inläggen men man verkligen vill ha dem skrivna... då får man göra såhär ;)

1. Bruce! Bruce! Bruce! Bruce!  

Igår var det här taggade gänget på Ullevi! Det småregnade emellanåt så vi köpte ponchosar, fast vi hade  några liggandes i bilen. Jag ville ta med dem men blev fett nerröstad av de andra. Sååå började det regna precis när vi kommer in på arenan, och plötsligt hade vi köpt ponchosar.... Japp, där var jag irriterad. Men det gick över 😉



Jag är uppväxt med Springsteen, pappa spelade alltid hans skivor i bilen när vi åkte långt, och jag hatade det. Men 2003 hade pappa & hans bror köpt biljetter, men Magnus kunde inte gå på konserten så jag fick gå istället. Jag var 12 år, det var sååå coolt och jag har varit frälst sedan dess 😉


Det var en riktigt bra konsert med måånga bra låtar, mina favoriter  "Born in the USA" och "Born to run" spelade han direkt efter varann och då dansade vi så jag hade ont i fötterna! 😃😃😃


Det var kul att lillasyster fick vara med om den här kvällen, även om  hon säkert tyckte jag var pinsam när jag dansade 😉 Vi stod liiiite långt bak, tyvärr, men jag hade en bra kväll ändå!  😊



2. Ett dygn ifrån henne

I och med konserten blev det ju så... Jag jobbade först på morgonen nämligen, det är semesterperiod oxh inte helt populärt att ens tänka tanken att vars ledig mitt i... så jag fick jobba i måndags, vara ledig tisdag o sen jobba onsdag igen.
Alltså klev jag upp ur sängen vid 04.00, och lämnade min sovande skrutta bredvid Martin. Jag var inne o pussade på henne ett par gånger innan jag kom iväg... Men jag ville ju samtidigt inte väcka henne. 

Det  var ändå lättare än jag trodde. Jag hade föreställt mig att det  skulle vara jobbigt att vara ifrån  henne sålänge, och dessutom så långt bort (Göteborg) så långt har jag aldrig varit ifrån henne innan! 
På lunchen på jobbet slogs jag av "åh jag längtar hem till min nomnom nu!!" Men jag kom på mig själv lika fort att. . . Ja det är ju ingen idé att längta nu för det är rätt många timmar kvar... då.blev det lite jobbigt. I säkert..... 30 sek. Jag menar jag var ju på jobbet så det var bara att vända sig om så fanns nya tankenötter kring hörnet. 😉

Så det gick faktsikt bra. 

Dom andra hämtade mig på jobbet halv 3, vi köpte maxmat i driven o åt i bilen. Efter konserten sov jag rätt gott i bilen på väg hem o vi var hemma vid 03,så... 23 h ifrån min skrutta.

//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej