Visst är det rätt häftigt hur man kan minnas saker i detalj från vissa dagar, samtidigt som man inte kan säga vad man åt till middag igår? Eller som jag, som ibland inte vet vart jag la mina nycklar..... för en kvart sen 😉

Idag, för ett år sedan, födde jag barn. Ja jo, Noomies födelsedag är imorgon,den 31a. För hon kom ut efter tolvslaget. Men själva förlossningen, gick jag faktiskt igenom idag. För ett år sen. 😉

Det var lördag, och vi skulle storhandla på CityGross. Värkarna hade egentligen börjat redan på fredagen, men jag trodde ju inte att jag skulle få nån bebis så... jag ignorerade dem helt. Och det tog mig.... säkert ett halvår,att fatta, jag gjorde själva "latensfasen" av förlossningen på CityGross. Jag skrev ett blogginlägg som aldrig publicerades.... jag lägger det "under" detta 😉

Ja men  nä vi handlade och jag vankade fram. Martin var livrädd att vattnet skulle gå på affären men jag intalade honom att "det är inte så mycket som det ser ut på film!" Hehe.... oops! 
Men vattnet gick inte. Och vi handlade på. Efter typ 2, 5 h checkar vi ut o åker hem. Martin tyckte vi kunde svänga förbi sjukhuset, eftersom vi ändå var i Värnamo, men jag sa att vi mååååste ju få in kylvarorna! 
Så vi åkte hem.... men där började vi nog ana nått för vi klockade värkarna medans Martin plockade i ordning all mat, och sen åkte vi tillbaka till Värnamo.........................

Jag har tänkt tillbaka på den här dagen ganska många gånger. Speciellt idag. Känt efter i min kropp. Tänk vad den utsattes för! 😮 Hur stor jag var. Hur jag mådde. Allt som hände. Det var så omtumlande och svindlande samtidigt som det fortfarande känns helt klart och fast jag säkert inte minns varenda detalj har jag en klar bild av allt som hände. 

Och imorgon är det alltså födelsedagen!! Noomies första! Jag har sagt att det där med firande känns inte så viktigt, hon förstår ju inte själv. Och jag orkar väl inte riktigt med att fixa kalas till hela släkten.. Men nu känns det lite tråkigt. Jag vill fira! Ungen har ju funnits ett år!! Sitt första år, med luft i lungorna. Det vill jag egentligen fira........ paket får hon I helgen, men det är inte det som är det viktiga. Men..... fira....

Planen för morgondagen är dock prio1; röntgen. Vi har fått hem ett lass grus så det tänkte vi ösa av släpet först, sedan ta en familjetripp till Värnamo o så köper M+N gips & byggmaterial medans jag är på sjukhuset. Känns ganska komiskt att jag ska spendera mitt första barns första födelsedag på sjukhuset. Bara några meter ifrån där jag för första gången träffade henne. 

Och så en sak till!  Trädet! 
Kolla alltså! Det har typ redan blommat över nästan...... men  så vackert det är! 😍

1 kommentarer

Johanna

31 May 2016 13:18

Klart vi ska fira att noomie levt ett helt år utanför mammas mage, att du varit mamma i ett år, att Martin varit pappa i ett år, att ni varit en familj i ett helt år! Det är stort att fylla ett, även om hon som du säger inte fattar så mycket :P men tänk sen när hon är äldre och du är äldre och så tittar man på bilder från "noomies första födelsedag". Behöver inte vara storslaget, en kaffe räcker fint ;) vi är många som vill fira henne 😁

Svar: Hihi o ni ska få fira henne. Allihop ;)
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej