"Vi åker o handlar efter frukost så orkar Noomie o kan sova när vi kommer hem så hinner jag fixa med julkort då!" 
 
Noomie somnade i bilen påväg till affären. Bara att vänta ut henne. Så här sitter jag o läser bloggar o Mamma grupper på facebook. Hamnade i nån tråd där det diskuterades hur mycket pengar man la på julklappar till sina barn..... 😲 Vart ska jag börja?!
Några tyckte att typ 3-5 TUSEN var rimligt?!?!?!? Alltså... då är det ju tur att man bara har ett barn tänkte jag.... WHAT?! 
 
Jag hade koll på hur mycket jag la när det var till alla Martins syskonbarn för några år sen, så det blev ungefär likvärdiga saker barnen fick. Körde mest pussel o böcker för det tycker jag är lite "vettigare" än 450 dockor och 3miljarder bilar... Iår försöker vi dra ner så mycket som möjligt på julklapparna. Vi ska fira med min släkt,så mormor,farmor,morfar,farfar o farfars fru ska få nått ätbart. Mina föräldrar får nog ingenting,lite egentid med Noomie kanske 😉 hehe.
Sen mina kusiner o systrar ska få varsitt paket, vad det ska vara i dem vet jag inte... lite nagellack, snygg tröjja, smink eller nått annat "onödigt" som man inte kostar på sig själv. Undrar om Rasmus blir glad för nått av det där 😛 
Nä men sen är det jag o Martin,  vi byter inte alls iår. Vi brukar knappt göra det heller, vi har ju gemensam ekonomi o vi köper det vi vill ha när vi vill det. Så känns mest löjligt.... och sen Noomie. Kanske det viktigaste av allt...... Hon får en bok som hon fick förra året men den var alldeles för svår för henne då, nu kommer den passa perfekt 😊 sen får hon en prydnadstomte för det är tradition,  och sen en fin panda som hon hittade i en affär för ett tag sen. Jag tänkte vi skulle ge den till lillkusin Isabelle,  men Noomie blev helt förstörd när jag försökte ta den ifrån henne o slå in... så jag slog in den senare o Noomie kommer få den 😜 jao....... Thats it. Total kostnad för Noomie.. panda+tomte= 200:- MAX 
asså.... jag fattar inte hur folk tänker. . . 
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej