Jag kom fram till Härnösand mitti natten, sov några timmar bredvid lillasyster på madrass på golvet. När vi vaknade var det frukost o sedan påklädning av finkläder. Svarta begravningskläder. 
 
(Passade på att ta kort på min outfit utanför samlingsrummet där det var fika) 
 
I kyrkan var det många avlägsna släktingar som jag inte träffat på länge. Kul att ses såklart o mysigt att få en liten catch-up men under så fel omständigheter. Alla var ledsna såklart o jag hade svårt att "fingråta". Eller snarare, jag ville fulgråta bara rätt ut...... 
 
 
Det var mycket vackra blommor o det kändes nästan ännu mer makabert för Greta hade verkligen älskat de där blommorna. Så stora fina buketter o sprakande färger. Hon fick blommor av mig ibland, o hon kunde få tulpaner att vara vackra i flera veckor. Hon pysslade om dom med vatten jämt o bar ut dom på hennes inglasade balkong varje kväll för att blommorna skulle få "vila lite". 
 
Efter begravningen o fikat åkte jag mamma o min moster till Birsta  (shoppingcenter) vi skulle inte ha så mycket egentligen, men det blev en pyjamas till Noomie och två klänningar till mig. Tröstshopping.... 
 
Sen åkte vi hem. Det tar typ en timme mellan Sundsvall o Härnösand så vi han prata mycket. Ingen var hungrig när vi kom fram men vi drack kaffe ändå. Sen tog vi en promenad ner på stan o köpte ost i delikatessbutiken. Konstig lite avslagen stämning bland alla.. men jag frågade när Annika o Magnus kommer o hälsar på hemma hos oss o fick såklart motfrågan när jag o familjen kommer o hälsar på  dem. Nästa helg? Föreslog jag, o sen var det bestämt 😊 
 
När vi promenerat hem började matlagningen och sen åt vi mat o drack vin hela kvällen. Och en bit in på natten. Det blev en väldigt lång dag, med mycket känslor o många möten. En jobbig dag, men fin.
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej