Det finns inget dåligt väder...
 
 
My as. 
Ni ser ju en liten del av mina vader på denna bild, leriga. Och mitt hår.. ÄR BLÖTT AV REGN! Asså det regnade så mycket att det SKVÄTTE i vattenpölarna och bilarna som körde på E4an hade ett moln av vatten runt sig... och där sprang jag. I ett sånt där regnväder som man helst tänder ljus, sitter inne och äter bullar. 
 
Det har ju gått ganska bra med löpningen för mig det senaste. Milsrundan har jag sprungit 2 gånger med Martin och det känns helt okej förutom att jag måste kissa efter  4-5 km. 
Jag har bytt app att regga passen i, mest för att FMTK inte kan regga "egna pass" alltså när jag springer längre än appen har räknat med. O så vill jag ju ha allt på samma ställe så nu blir det runkeeper istället. I alla fall sålänge. Jag är lite inne på att testa nått av dom andra programmen på FMTK, men just nu måste jag fokusera så mycket på "mammastyrkan" att jag inte hinner med det också. Mammastyrkan är alltså mag/ryggträning, egentligen mestadels sjukgymnastik för min del. Jag känner att jag får ont när jag står/går för länge nu igen, jag har rätt kass hållning och jag är väldigt känslig och svag i ryggen. Inatt tex sov jag som en kratta, som man ibland gör som förälder, med ett barn på ena armen, ena foten utanför sängen för att det var så trångt o så har jag legat i "skarven" mellan min o Martins säng. Då har jag nästan som feberkänsla i ryggen och är stel och värkande samtidigt. Så ryggen är svag är min slutsats och jag måste därför öva upp styrkan där (igen) innan jag kan gå vidare med tuffare träning.
 
Så idag tänkte jag utmana mig lite i tid, o springa en kortare bana men snabbare. Ca 5 km är spåret+runt till nästa undergång, så knappt hälften av "våran milsrunda" (den blir 10.85)
Jag satte egentligen inget mål från början eftersom jag inte visste vad jag klarade av, utan tänkte att jag kör väl på o springer så fort jag orkar. Ändå gick jag ut lite för hårt o snittade 6:15 (minuter per kilometer alltså) i början. Det tempot orkade jag inte hålla men jag kom i mål på 6:48 så det känns ändå okej. Det blev min "snabbaste 5 km" sa appen o det är klart, jag har inte sprungit 5 km med den appen innan. 😆 
 
Nä men skönt att ha ett utgångsläge och nästa gång jag springer kan vi ju hoppas på lite mindre regn i alla fall. 😉
 
//mamanéa 
 

Kommentera

Publiceras ej