IDAG SIGNADE JAG MITT NYA ANSTÄLLNINGSAVTAL!! 
 
Jag är numera Processledare "på riktigt", alltså jag fick min tillsvidare anställning istället för Vikariat+Provanställning och äruppsagd från min kollektivanställning som Teamledare.
 
Det betyder egentligen ingenting för verksamheten eller min vardag, men det känns som en trygghet i mitt hjärta att jag vet att jag gjort något rätt. 
 
Jag är alltså Processledare. Jag brukar översätta det till "avdelningschef" när folk frågar, eftersom det känns som en titel som gemeneman lättare förstår. Jag har totalt ansvar för en avdelning, säkerhet, all personal, all planering samt budget. Min avdelning (process) består idag av 20 personer.  
 
Många i min familj tror fortfarande att jag "jobbar på lager". Jag har ingenting emot det, för jag jobbar ju på lagret. "Kör lite truck" jaaa.... med betoning på lite. Visst kan jag köra men, det har ingenting  med mitt jobb att göra. Själva körandet alltså. En person sa det så roligt efter syrrans examen i somras "det var roligt att se Unni & Linnéa bredvid varandra, en karriärskvinna o ny-ut-examinerad officer och så en fullfjädrad mamma" 
Jaaaaaa............. Unni ÄR nyexad officer, absolut, och det är bra kämpat av henne för att komma dit! Och jag har ett barn, och jag hade gärna haft tio till och drivit en förskola hemma i trädgården men... meeeeen...... Jag vill nog påstå att jag litegran gör karriär...
 
Jag har jobbat på Elgiganten i snart 4 år. Av dom åren har jag ca 1.5 år jobbat halvtid/varit föräldraledig. Jag är oerhört tacksam och stolt för att jag fått förtroendet att leda andra och samtidigt utvecklas själv så mycket på denna korta tid. Jag är taggad till tänderna och faktiskt allmänt överlycklig efter dagens signatur, det här är mitt. Det här är jag. Nukörvi!
 
//mamanéa 

3 kommentarer

Becca

30 Aug 2017 09:02

Du är inte "bara" någonting! Jag förstår verkligen inte varför familj gör sådär? Jag har hört det förut från andras familjer. Vad är det om?! Du är en fantastisk mamma som sliter blod och tårar för att ge din dotter det bästa i allt. Du jobbar dessutom heltid och har på ingen tid gått och blivit chef - för att de ser i dig att du klarar det, att du är rätt kvinna för jobbet. Och även om du "bara" vore mamma så är det exakt inget "bara" med det och ingen får låta dig känna så! Samtidigt är du dessutom en kvinna som för allt hon kan för att vara en bra och lyhörd partner. Du gör DET med stort D. Du balanserar jobb och barn och partnerskap och liv och du gör det så jävla bra! Du har prioriteringarna hemma! Fan - jag blev visst lite provocerad... DU är GRYM Néa!!!!!!!!!!!

Svar: Haha nä familj är väl de där som slänger ur sig utan att tänka sig för. Som förutsätter iställetför att fråga.... men tack, dina ord värmer verkligen, jag gör så gott jag kan! 😘
Linnéa Lundgren

Becca

30 Aug 2017 09:05

...Och fett mycket grattis till ditt avtal! ;) :-* (a)

Svar: Hehe, tack 🎈
Linnéa Lundgren

Mommo

30 Aug 2017 23:11

Grattis !
Jag är otroligt stolt över dig som gör karriär samtidigt som du har blivit mamma!
För jag tror du kämpat precis lika hårt som syster din för att ta dig dit du är idag !

Stolt mamma och mormor

Svar: Tack mamma 😘
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej