Det här inlägget blev inte färdigt... det är svårt att hålla uppdaterat dethär med utveckling nuförtiden.. det går liksom inte så fort men helt plötsligt kan hon massa nytt.. men det här inlägget började jag skriva strax innan Noomie fyllde 2. Nu har hon passerat 2.5 så... varför inte... 😉😁👌 (speciellt sista raderna, om "avsaknaden" av 2-årstrots bet sig fast i mitt huvud... 2.5årstrots säger jag bara...O-M-G!) 
 
Noomie som 2åring!
Älskade människa; dagen är här! Födelsedagen som du faktiskt skulle veta om. Och vilken födelsedag sen! Från den 21a maj när mormor o mossa var här med paket från hela Lundgren-Olstedssidan och tårta på balkongen.. till 2/6 när din mamma o pappa tillsist fått alla beställda födelsedagspresenter så vi kunde ha "morgonfirande" bara vi. 
 
Så mycket paket! En gunga, en rutschkana, en bobycar med släpvagn, en skottkärra, kläder, en dockvagn, en doktor mcStuffinsdocka, dupplo-lego, pussel.... jag vet att jag skämde bort Noomie den här födelsedagen, och det blev ju inte bättre av att alla andra skämde bort henne också.. 🙈 haha! 
 
Noomie pratar. Jag vet inte när eller vad som är nytt med det men... hon ställer rätt avancerade frågor o har långa utläggningar om saker. Dock hinner munnen inte med tankarna alltid så hon blir lite stammig när hon ska försöka säga allting superviktigt på en gång. 
Sen sjunger hon. Massor. 
"Lille katt lille katt lille söta kaaaaaaatten!" Ja hon kan hela sångerna o även om inte varje ord är rätt så kan hon både melodier och texterna i helheten. 
 
Springer hoppar snurrar... Ja inget av det är ju nytt heller 🙈 Hon gillar att hoppa studsmatta när vi är hos kompisar som har det, och hon är snabb upp för sin rutschkana och kan bära med sig dockor & nallar som också får åka ned 😆
 
2års trots är inget vi märker av namnvärt. Vissa säger ju att det vänder på 2årsdagen, den mysiga lilla toddler blir en ren terrorist... nä.. det tycker jag inte. Vilja har hon o visst testar gör hon men inget galet, speciellt utmärkande eller vidare jobbigt. 
 
//mamanéa 

1 kommentarer

Cecilia

05 Dec 2017 16:18

Lite lagom bortskämda måste dom allt få bli dom små grynen! ;) <3
Man kan ju välja att se det som "trots" eller bara helt naturlig utveckling. :) Jag väljer att se det sista och upplever att vi oftast har ett rätt harmoniskt liv pga av det. Och, nej, Elin får inte göra allt hon vill alltid, men om vi verkar oense om något försöker jag se det ur hennes synvinkel också och kanske anpassa mig lite därefter om det är möjligt.

Svar: Haha ellerhur ☺ klokt. Jag har inte haft problem med hennes utvecklingssteg eller vad man nu ska säga, håller med om att det ofta känns bättre att försöka se från hennes perspektiv 😊
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej