Glad Lucia! Trevlig Lucia... mysig Lucia tycker jag låter bäst 😉 
 
Jag fick frågan häromdagen om jag ville vara med i ett Luciatåg på jobbet. På jobbet! Först tänkte jag hjälp-nej-vad läskigt men sen kände jag att på en arbetsplats där chefen går Luciatåg, där vill jag jobba! Och det är ju visst jag som är chefen........... 😇 
 
 
Trött som hejsan vid typ halv fem åkte jag hemifrån med glitter i håret. Mötte upp ett gäng morgonfnittriga kollegor och så klädde vi på oss lucialinnen, tomteluvor och glitter. Och sen gick vi i tåg genom hela lagret! Vi hade en högtalare med oss så vi slapp sjunga, men tipp-tapp ekade gott mellan hyllorna 😉
 
Resten av dagen tänker jag gå runt med glitter i håret. Det är en tradition jag har med mig själv, haha, att ha glitter i håret på Lucia. Många säger att det år fint o möter mig med ett leende, mina närmare kollegor o vänner är dock ärliga o min kontorskollega "J" sa rakt ut: Det är ju inte så snyggt! Haha! Men skit i det, en dag om året- kan man ha glitter i håret. Minst. 🤗 
 
Ikväll blir det Luciafirande på förskolan, och jag var present-fix-ansvarig till fröknarna.... 😊 
//mamanéa 
 

Kommentera

Publiceras ej