Hon sa det! Hon sa det!
 
Okej Nea kommer ju ifrån Linnéa, kanske inte världens chock.. jag kallade mig själv för Néa när jag var liten, typ som Noomie kallade sig själv för "Mino" ett tag i höstas.. Jag kallade mig dock för Néa betydligt längre, och en del i min familj och en del nära vänner säger fortfarande endast Néa till mig. Jag ville byta till det minns jag, för det var ovanligare än Linnéa. Jag har aldrig trivts med Linnéa egentligen... men! 
 
 
Iaf, Néa följer med mig när jag startar den här bloggen och jag tänker väl inte mer på det. Men nu när Noomie går på förskola kör dom ganska mycket med "Mamma Anna, Mamma Eva, Mamma Linnéa" till barnen,  då det blir fajt annars om vems mamma som är vems 😛 så, antar att Noomie har hört rätt många gånger "Mamma Linnéa" och därav kom det imorse "mammanea!" 😍
 
Min kusin sa till min mamma att man är inte mormor förens någon kallar en för mormor, så jag antar att det är först nu jag ÄR mamanéa 😍 åh det känns så bra! 
 
 
Denna lördag vaknade vi dock förtidigt men då han vi damsuga o skura golven innan klockan 9.. Sen bytte vi om jag o Noomie och åkte till Värnamo för att köpa presenter till Noomies kusiner som vi ska på kalas hos imorgon. Vi fikade också och jag typ dör hur härligt det är med lite mystid tillsammans med henne nu. Sen gick hon själv mellan butikerna o charmade alla pensionärer 😜 och ja...note to self, man kan inte ha bråttom när man shoppar med en som kan själv! Som tur var hade jag inte bråttom,  så inga fajter eller raseriutbrott, bara tittut mellan hyllorna o extra mkt frisk luft mellan affärerna 😉
 
//MAMANÉA 

Kommentera

Publiceras ej