Phew. Jag bokade precis nattåget upp till Härnösand. Jag ska åka upp torsdag kväll/natt för att gå på Gretas begravning. 😑
 
Det var många turer fram o tillbaka hur vi skulle göra. Åka bil hela familjen? Lämna Shaggy på pensionat? Skulle jag åka själv? Skulle jag o Noomie åka? Göra en "långhelg" av det och stanna upp ett par dar extra? Fram o tillbaka... Men nånstans landade vi i två saker. Jag vill kunna ta avsked av Greta, i lugn o ro, och det är banne mig inte kul för Noomie att resa så långt för så kort tid. (För vi kunde inte ta sååå mycket mer ledigt..) 
 
Så, jag ska åka själv. Det känns lite svindlande att resa så långt bort ifrån Noomie. Händer det nått KAN jag verkligen inte vara där på en kvart. (Men Martin kan, såklart) det blir också 2, kanske till och med 3 nätter ifrån min lilla terrorist. Förlåt huligan brukar vi säga ja.. Jag har varit ifrån Noomie 3 nätter. Sedan hon föddes. O då räknar jag in natten på Teneriffa när jag o Martin hade dejt. Vi hade  visserligen sagt att vi kunde bli sena, men tanken var inte att Noomie skulle sova hela natten hos C&B... gulp. 
 
Inte för att Noomie kanske kommer bry sig så vansinnigt... hon sover ju själv i sin säng typ jämt nu.. Men mammahjärtat... jaja sen kommer vi hem på lördag-söndag natten o jag hoppas hon inte glömt bort mig... med mig har jag då Noomies mormor o moster, som ska vara barnvakt när Martin o jag ska åka på konferens med jobbet nästa vecka. Då blir det en natt till ifrån henne.... i Malmö! Fördelen då är ju att jag&Martin får en natt på hotell... 😎
 
Åh.... jaja jag ska iaf packa så absolut lite som möjligt. Mina springskor ska med o kläder till begravningen. Resten lånar jag av mamma 😉 det blir spännande att resa själv. O jag har aldrig åkt nattåg. När vi var unga, nykära, o pendlade jämt hade vi inte råd att åka tåg. Det tar typ 14h med buss. Herregud vad mycket buss jag har åkt.... så så sätt känns det lite lyxigt med tåg. Jag hoppas att jag inte blir åksjuk.. O att jag kan sova... 
 
Det kan jag nog göra nu iaf.......
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej