Och jag har jobbat hela 2 dagar denna vecka. Eller 3.. måndagen jobbade jag 6-12 tisdagen VAB. onsdag o torsdag 6-16 och så fredag VAB. För natten mellan torsdag o fredag hostade Noomie så hon knappt han få in ny luft innan hon hostade ut den gamla. Tillslut kräktes hon. Och akut-astmamedicinen som vi gav henne för första gången, har tack o lov inte behövts förut, hjälpte inte. Tillslut ringde vi 1177 och dom rådde oss att åka in till sjukhuset. Så 0230 satt familjen i bilen mot Jönköping. Jag vet hur det gick förra året när vi gjorde den resan, jag hade jobbkläder på mig för jag skulle ju snart åka o jobba. Hade absolut ingenting med oss, som mobilladdare eller ens en frukt. Vi blev inlagda i 4 dagar. 
Så nu medans Martin klädde på Noomie slängd jag ihop en akutväska. Surfplattan. Mobilladdare. En klase bananer. Rena trosor till mig o Noomie. 
Vi pratade hela vägen in o Noomie var pigg och glad men hostade så hon kräktes flera gånger. Vi får säkert åka hem imorgon förmiddag tänkte vi. 
 
Men väl på sjukhuset slutade N hosta. Som om själva väggarna var medicinen... Läkaren och en sköterska gjorde lite undersökningar och kom fram till att hon kan ha fått krupp. Dock var det svårt att avgöra då de aldrig fick höra henne hosta 😆 så vad man gör då är att öppna fönsterna o hålla henne mer sittande så hon får lättare att andas. Detta var troligen inte sista gången.
Strax efter 4 fick vi åka hem igen.
Vi övervägde starkt att ta in på hotell, men hittade inget under tusenlappen o det kändes lite dyrt för så få timmar. Jag skulle egentligen börja jobba kl 6 o Martin vid 8. Att Noomie skulle till förskolan var det inte tal om.när hon varit vaken hela.natten. när vi satt i bilen påväg hem ringde mitt alarm, dags att gå upp. Då bestämde jag mig för att vara hemma hela dagen. Det funkar liksom inte att komma in o göra mitt jobb på 2 timmars sömn.  
 
Väl hemma la sig Martin i vår säng o jag o Noomie i hennes. Noomie var pigg och sjöng o pratade men tillslut somnade vi o vaknade bortåt 10.... 
Det blev en lugn dag. Väldigt ineffektiv. Jag tvättade nerspydda lakan och vek undan lite tvätt. Noomie var hur pigg som helst o hostade knappt nått under dagen. 
 
Nu tar vi helg...
//mamanéa 
 

1 kommentarer

Cecilia

04 Nov 2017 19:12

Men usch vad jobbigt! <3 Lilla Nomsan. Kram!

Svar: Tack 💚 Saknar dig... ses snart? :)
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej