Det känns lite märkligt att åka hem igen. Kanske egentligen mest för att det inte känns så märkligt. Sug på den.. 
Klockan 7 imorse gick tåget, så det blev en ohumant tidig morgon efter alla mysmornar vi haft häruppe. Jag var trött så på första tåget mellan Härnösand o Stockholm försökte jag sova lite. Det gick sådär med tanke på mitt resesällskap men lite film på plattan o mysa i alla fall. 😉 
 
Vi har haft fina dagar i Härnösand, men vi blev lite förkylda. Jag tror mest det beror på min stressnivå jag haft det senaste, så när man väl slappnar av blir man sjuk. Klassiskt. Dock inte nerbäddad o som ni kanske läst sprang jag ju Härnötrail i lördags. Men ändå. 
 
I onsdags kväll kom vi fram. Det var "bara" mamma o pappa hemma o vi gjorde pizza till middag o satt o pratade länge. På torsdagen blev det en promenad till mammas jobb först, sedan Tecnichus med Tidda & Ilon och sen mer promenad runt stan för att gå hem. På fredagen skulle vi ha åkt o träffat en annan "gammal härnösandskompis" till mig, men jag kände mig lite småhäning och iom att hon rätt nyligen fått barn så var det inte så lägligt att träffas.. tyvärr, jag har verkligen velat träffa både Alva o hennes barn 😍😑 så det blev en lugn dag istället, mamma o jag handlade mat o sen var vi hemma o lekte i trädgården.
Men sen kom Elna på eftermiddagen, jag o Noomie hämtade henne vid tåget. 
"MIN ELNA!" sa Noomie när hon såg Elna vid perrongen o sprang mot Elna  med öppna armar! Elna fångade Noomie i en kram o Noomie släppte inte förns hon var tvungen att hoppa in i bilen igen.😍 Tänk vilken lycka att ha en sån moster. Och en sån systerdotter 😉 
 
Sen på kvällen kom också Sören o Åsa och det blev go-middag o uppladdning för Härnötrail. 
Lördagen gick åt till loppet och på söndagen gjorde vi ett nytt försök att åka till Alva men inte heller nu stämde allt så det gick tyvärr inte. Jag försökte också träffa min gymnasie-bestie Emma, men där blev hon sjuk så nä söndagen var mest hemma o gjorde så lite som möjligt. Packa ihop oss. Se på film i soffan... leka med lego.
 
Vi har bastat massor och Noomie har verkligen fått kvalitetstid med sin mormor, mossa, Elna o kaninerna. Det blev en bra helg. Välbehövlig. Lugn. Lång 😆 Jag känner mig nyladdad men energi och utvilad. Lugn. Det blir en bra höst dethär. 😊💪👌
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej