Söndagkväll innebär vecko-fix. Matlådor ska finnas så det räcker till minst onsdag. Iallafall tisdag. Köket ska vara "i fas" dvs ingen disk kvar på bänken o all återvinning ska vara sorterad på rätt ställe. Är påsarna fulla får man ta ut dom, men det är inte alltid det tajmar. 😆 Jag tar fram kläder till mig och så vill jag helst dammsuga så slipper man det några dagar... Jag är en sån som tycker det är skönt att lägga sig på söndagen o känna att man har läget under kontroll och hemmet kommer vara OK ett par dagar så man kan fokusera på att bara ta sig runt. Som tillägg på denna listan kommer därför nuförtiden det där med pusslande om hämtning o lämning. Vi har ju gjort det så flexibelt som möjligt, att vi styr från dag till dag vem som hämtar o vem som lämnar. I och med att vi har liknande arbetstider spelar det ju för schemats del ingen roll heller...och den här veckan vill Martin gärna börja tidigt säger han. Jaja, det innebär att jag får ta merparten av lämningarna o Martin hämtar. Dock går vi igenom detta varje kväll, det kan ju dyka upp nått som gör att vi får ändra planen. Som imorgon tex. Vi måste verkligen handla.. o kom fram till att det smidigaste är att Martin handlar efter jobbet, eftersom han jobbar nära CITYGROSS i Jönköping. Så imorgon får jag både hämta o lämna. Pussel säger jag bara... 😆
 
Men vi har ju haft helg nu! Och det blev en väldigt lugn o skön sådan. Jag har inte riktigt känt mig helt hundra så när Noomie sovit middag har jag vilat i sängen bredvid. Noomie har också varit lite... känslig (?) #gnälligtrptsigtvååringskullemanocksåkunnasäga jag tror hon håller på att bli sjuk..hon har varit tröttare än vanligt o inte riktigt sig själv.
 
 
Vi har promenerat till skogen men förutom det har vi bara varit hemma och grejjat. Visst jag har grävt om potstislandet o tömt komposten vilket var rätt slitigt, men det var kanske totalt 3-4 timmars jobb men SÅ skönt att ha det gjort. O lite potatis blev det allt! 
 
 
O sen har vi pysslat. "Höstpyntat" lite;
 
 
Och målat! Medans Noomie kladdade på papper målade jag några dekorationsstenar som snart ska få flytta ut i trädgården.... 😉
 
 
 
Såå.... det blev en väldigt bra helg det här med 🤗😍🍁🍂 //mamanéa

Kommentera

Publiceras ej