Tillslut orkade jag inte vara sjuk mer, och dundertryckte i mig både Alvedon o Ipren tills kroppen slutligen fattade och hämtade äntligen upp sig lite. Så vi kunde göra lite utflykter de andra dagarna; först var vi på stan en vända, köpte jeans till Elna och en bok till Noomie. 
 
(Bild från www.murberget.se)
 
Sen träffade vi ÄNTLIGEN Tidda & Ilon, vi hade försökt styra ihop en dejt flera dagar men min sjuka kropp orkade ju inte.. så det blev två intensiva timmar med bus, lek & fika på murberget innan de skulle vidare på jobb. Då var jag o Noomie kvar på murberget och så kom mamma dit och vi pysslade, lekte, kollade på utställningen och så hoppade vi kaniner, eftersom Elna o hennes kompisar var där med några skuttisar och hade typ lov-aktivitet för besökarna. Till middag köpte vi sushi! Och så kom Jonas o Katarina över. 
 
Sista dagen i Härnösand skulle vi ha åkt slalom. Men på morgonen yrde snön, det var riktigt grått ute och dessutom 3-4 plusgrader. Ingen mys-åkning direkt som det var i tisdags när vi var där. Så.. det blev Tecnichus för mig, N o mamma istället. Där fanns det massa roliga grejjer för Noomie nu, hon fattar betydligt mer nu än i höstas när vi var där.
 
(Klättervägg med lysande handtag! N spelar "fånga rubinen, ska ta de handtag som lyser.. 😊)
 
Så det blev en jättebra utflykt men... alltså inga skidor åkta för mig i år. 😔 Det känns faktiskt som det tråkigaste med den här veckan, jag var så himla inställd på att åka slalom "minst 2 dagar!" När vi åkte upp. Men så blev jag sjuk... dom första två dagarna rörde jag mig knappt alls.... Elna lekte med Noomie som tur var, åkte snowracer och klappade kaninerna, och Noomie fick kolla på Elnas coola grejjer;
 
(Noomie fick leka med Elnas Petshop-sjur 😍)
 
(Noomie hjälper till att städa hos kaninerna..)
 
Igår kväll tog jag en liiiten promenad alldeles själv i solgasset och fotade snödroppet. Det vara skönt att gå några steg även om det varken var långt eller snabbt.. och så solen som värmde... 😊 
 
 
Men nu åker vi hem. Tydligen finns det inte så mycket snö kvar hemma, så jag drömmer om att köpa lite penséer imorgon. Hoppas vi kan kratta fram gräsmattan, sätta ut årets lökar och kanske rent av gräva upp årets buskar om nån helg..?!  Det hade ju varit fantastiskt.. 🤗
 
(Vinkar hejdå till mormor o morfar som körde ner oss till Sundsvall 😊)
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej