2018 är över och 2019 är här! Första dagen har precis inletts med för lite sömn, nån barnfilm på teven, frukost i soffan, foglossning deluxe och en väääldigt aktiv bebis i magen.. alltså aaaaoow, vilket liv den lever där inne!  🤣
Nyåret firades för 3e året i rad hos våra vänner i Värnamo. Allt var väldigt  gott o fint, vi och de andra gästerna hade med oss raketer och sköt som galningar vid 12-slaget.... sista chansen kanske?! 

Året som är över har inneburit en massa olika känslor..
Egentligen är 2018 indelat i  3 delar i mitt huvud, en långsam inrutad, ekorrhjulsliknande vår där vardagen rullade på och allt kändes... tråkigt. Med undantag för roliga utflykter, upptåg med vänner, resor till Härnösand o lite annat i och  för sig.. 

Sen kom den supervarma sommaren så vi bestämde oss för att bygga altan, badade massor och fick sen två livsomvälvande besked; Martin fick nytt jobb och vår familj skulle innefatta en människa till! 

Hösten blev således tredje delen, där exakt ingenting från vårens "enkelhet" fanns med. I slutet av september började Martin veckopendla, något som först kändes okej men efter 6-7 veckor blev tärande för oss alla. Noomie började säga "min mamma bor i hus men min pappa bor i lägenhet" vilket ger ett lite annat perspektiv än vi hade tänkt oss.. min mage började också växa och med det en del hormoner och annat vilket gjort mig trött och här på slutet stod jag o vinglade mot den berömda väggen.. från att vara 2 vuxna i  ett hus med ett barn o en hund var jag själv med hund, barn, hushålle på veckorna och en allt mer tärande graviditet. 

Lite mer med bilder då;
Året började med en rätt ordentlig vinter, vi ismetade med några vänner fast Noomie egentligen var lite för hängig för det den dagen o sov mest i mitt knä när de andra barnen fiskade XD 

Jag var rätt ordentlig med min tränig och var galet nöjd när jag kunde köpa jeans en storlek mindre än vanligt (vilka nu ligger i nån väska i väntan på.... annat liv XD)

Våren bjöd på sol o lekparkshäng, o vid påsk åkte jag o Noomie till Härnösand! Jag var dock sjuk med feber o allt möjligt så inte så många härliga minnen från den resan mer än att Noomie fick åka några vändor i slalombacken, och vi fikade utomhus i en snögrop.. enormt mycket snö i år!! 


Sen blev det plötsligt varmt o vi drack mycket rosé med vänner, hade picknick och började förodla blommor och förbereda potatisland.

Sommaren var som ni minns rekooord varm o just då byggde vi altan.. vardagsrummet blev kaos men till slut fick vi det vääldigt fint! 


Haha barnkläder o visst byggnads men vilka mysiga kvällar det blev i den varma poolen med massa goda drinkar :) 
Sen åkte Noomie själv med mamma o pappa till Härnösand några dagar, och sen tog jag o Martin med oss Eva upp och vi gick på Winnerbäck i Skule! Noomie med mormor o farmor en av mina favoritbilder 😍

Hösten inleddes med en av de roligaste festerna  på flera år, bonnafesten hos Daniel o Johanna! 
Och min födelsedag såklart, god tårta, ballonger och jag fick en bärsjal till bebisen!! 🤗


Och sen Gran Canaria!! 

Resten av hösten har gått i ett som sagt, men något vi varit bra på i år är att komma iväg på våra barnfria helger. Det harnog blivit ca 5 gånger i år då jag o Martin åkt iväg själva, bott på hotell, shoppat, gjort utflykter, tränat tillsammans, ätit god mat... Dessa helger är så viktiga för oss o något jag verkligen vill hålla vid liv även om det såklart blir lite  pause på det när bebisen är nyfödd..

I övrigt hoppas jag att 2019 ska få ett par bitar att falla på plats.. jag ska göra en bra överlämning på jobbet och sen gå hem o vänta på bebisen, huset ska säljas, vi ska flytta, hoppas vi kommer i ordning i lägenheten innan bebisen kommer, hoppas att Noomie får plats på förskolan i närheten, tror hon skulle nå bra av att gå på förskola o träffa andra barn även när bebisen är rätt liten.. sen hoppas jag på en bra förlossning, ett friskt barn, en lugn start tillsammans. När sommaren kommer ska jag åka till skiren och bada och bara vara när Martin jobbar, och när han har semester har vi börjat prata om semesterplaner.. får se vad det blir ;) jag ska fortsätta träna, och har nån form av ambition om att jag ska springa "Härnö trail" sista helgen i September (1 mil på skogsstigar) hur troligt det är att jag klarar det ett halvår efter  förlossningen är oklart, men man måste ju sikta nånstans 😎
I oktober ska jag till Luleå och se Mia Skäringer med bästa bex! 

Och resten... lär väl lösa sig... 😆 

Nu, ska det här huset städas. Det här nått en ny nivå av kaos de senaste dagarna då.ingen har  plockat undan vardagsstök eftersom vi varit så flitiga på att städa i garaget och på kattvindarna.......phu,  men snart är det gjort och som sagt, när vi väl är flyttade kommer allt  ordna sig 😌

//mamanéa 





Kommentera

Publiceras ej