Exakt hur hände det här?! 


Jaja jag vet huuuuur det hände men liksom va!? HUNDRA DAGAR KVAR?! WTF?! 🤣 

Och igår var vi hos barnmorskan för att lyssna på det lilla hjärtat för första gången! ❤ 
Men först fick jag göra lite tester såklart. Ett rör blod lämnat, stick i fingret o så blodtryck som var "svårt att höra" enligt sköterskan. Haha! Hon tar väl typ hundra blodtryck på gravida varje dag men hittade inte min puls?! Jag hade jävligt lågt som vanligt visade det sig, 80/50. Vad det nu betyder har jag aldrig fattat XD 
OCH SÅ VAR DET JU DET DÄR MED VIKTEN
Nu har jag ju inte bloggat så mycket alls om den här graviditeten men, när jag var på inskrivningen o vägde mig fick jag ett högt BMI som låg bara strax precis under värdet för att riskera graviditetsdiabetes. Då tyckte BM att jag inte skulle gå upp så mycket under graviditeten och visserligen så har jag mått SÅ illa där i början så det gav kanske en bra start XD Fortfarande så har jag mycket sura uppstötningar som gör att aptiten inte finns där alls ibland. Denna mätning var på drygt 1.5 kg NEDÅT sen inskrivningen! Jag är alltså i v26, bebisen väger 8-900g och jag har gått NER 1.5 kg. Det känns som om det är rätt bra förutsättningar 😊
Med Noomie gick jag upp totalt 11 kg fram till förlossningen och visst man kan ju samla på sig mycket vätska i slutet men.. det borde gå bra. 

Magen mättes och jag hade glömt hur ont det gör när de mäter magen o liksom trycker på själva... det är väl nått fogfäste eller nått precis "under magen" som BM trycker på för att mäta magen..Aj! Sen fick vi äntligen höra hjärtat! Navelsträngen lät mest som en swosh-swosh och sen efter mycket letande kom det lilla packandet. Tick-tick-tick-tick Vilket härligt litet ljud egentligen! 😎😍 145 slag/minut sa hon och jag skrattade direkt "Ha! Det blir en tjej till!" 😂 då frågade barnmorskan om man kunde veta det pga hjärtljuden, alltså finns det väl ingen större forskning bakom det antagandet 😉

//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej