Imorse var jag trött. Trött som fan. Klockan var strax efter sju när Noomie kom in och bad mig sätta igång film. 
Inte ääään!! Stönade jag (japp. Jag stönade. Näääähhhhhhh) trött mamma. 
 
Noomie sa dock mycket bestämt "Mamma playa mcstaffins!" Så jag castade igång på teven i vardagsrummet och låg sedan o halvsov nån halvtimme tills min klocka ringde. Då gick jag upp till soffan o hittade Noomie sitta fullt påklädd och mysa under en filt. Fullt påklädd?! Klänning, strumpyxor och "Ullastrumpor". 
 
Ungen har alltså klätt av sig pyamasen, dragit på sig en klänning, ett par strumpbyxor och på det tjoxkstrumpor/raggsockar/"ullastrumpor" 🤔😎😐
 
Asså.... sluta väx! 
Först skriker mina känslor SLUTAVÄX sen blir jag så stolt så tårarna rinner. Älskade lilla minimänniska.. vilken dag! Dagen då du gick o hämtade kläder o klädde på dig helt själv innan mamma ens klivit upp ur sängen... Älkade barn!!
 
//mamanéa 

2 kommentarer

Johanna

23 Feb 2018 08:06

Ja känner igen den där slitande känslan mellan "sluta väx" och "stolthet" 😅 Blir "sluta väx" för påträngande kan man ju försöka skaffa en liten ;P fast sen är det ju rätt skönt när de är så stora med att de börjar klara sig själva 😅

Lisa Karlberg

23 Feb 2018 08:46

Gud vad nice! Jag får knappt min femåring att ta på sig själv.

Svar: Tror nog detta är vad man kallar för en engångahändelse men.... 😉
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej