Startsträckan till att ta upp min löpning igen har varit såååå lång. I söndags var jag dock inspirerad efter Martins o Elnas resultat på Tough Viking så jag ville springa, även om den mentala biten var skitjobbig att övertyga mig själv om att jag kunde. Jag skulle springa 6 km tänkte jag, och jag struntade i om jag gick eller joggade, jag behövde bara komma upp lite i distans för att kunna springa så långt senare. Men det plockade på och när jag kom hem hade jag fått ihop 10.33 km!!!!!! Jag gick/jogggade 2 km, joggade 3 km, gick/joggade 1.5 km, joggade 3 km och släpade mig sista biten 😂 
 
 
Tough Viking då! Coolaste stället helt klart, högst upp på holmenkollen. Elna sprang in som SNABBASTE i sin åldersgrupp "tjejer 13-17 år" hon var en hel kvart snabbare än 2an så enormt jobbat! Hon var dessutom knappt trött så jag börjar starkt betvivla att vi är släkt 😂 
Martin tyckte det var det jobbigaste av alla 6 tough viking han har sprungi, på grund av alla slalombackar. 
Jag gick runt med Noomie i vagn och tittade på endel hinder och det var typ 30 grader varmt!  
 
Vi åkte bil till oslo i fredags eftermiddag. Vi slutade tidigt både jag o Martin och så åkte vi först o hämtade Elna utanför  Falköping där hon gör praktik just nu på ett travstall. Coolt att få.hälsa på hästarna och Noomie räknade till 9 hästar! 😆 (det var säkert över 20.....)
 
När vi kom fram till hotellet och checkade in dubbelkollade receptionisten att vi ville ha en extra säng till Elna men att Noomie skulle sova i dubbelsängen med mig o Martin. Så när vi kom upp till rummet fick vi en liten chock....det stod nämligen en spjälsäng o en dubbelsäng i rummet 😂 men de löste
 Sig, och alla sov gott tillslut 🙃 
På lördagsorgonen åt vi frukost och sen packade vi ihop oss och åkte upp till ToughViking området ☺
 
Före start:
 
Ett av 30 hinder..
 
 
Mååååål!
 
Eftersom det var galet varmt åkte vi ner till en liten sjö vi sett påvägen upp för berget och badade. Vi var dock inte de enda som hade fått den ideen men det var sååå skönt!! 
 
Sen hoppade vi in i bilen och rullade hemmåt. Det gick inte direkt snabbt, och vi gjorde många stopp längs vägen. Men tillslut kom vi hem 😎
//mamanéa 
 

1 kommentarer

Becca

05 Jun 2018 21:42

Wow! Hejja Néa! Så jävla bra jobbat! Jag skulle ju ta milen i sommar hade jag sagt. Men jag har fokuserat så hårt på styrketräningen för att den gett resultat och byggt mer långsiktigt. Det har inte funnits tillräckligt många dagar i veckan för löpning också... 😝
Har ju inte gjort mer än halvmilen, men jag kände iofs att jag hade mer att ge då.
Det kanske du hjälper mig med mellan daquiri-glasen? 😘

Svar: Ja! Milslöpning it is! 😁👌
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej