Idag har jag bränt mig! 
 
Inte jättekonstigt,  jag smörjer noga in Noomie varje morgon och om jag är kladdig om händerna efteråt torkar jag av det på mina axlar. Martin skötte smörjandet idag varav inget solskydd på mig 😂 Idag var det fotbollsturnering som mitt jobb anordnade. Jag tänkte först inte åka dit alls men sen kände jag att det blir nog kul för Noomie med en utflykt så hon o jag åkte. Jag hade fortfarande rätt ont i huvudet dock, för igår kväll var jag ute med mina Processledar-kollegor. Nu var visserligen inte alla med men vi var 8 personer varav...... jag tjej. 
Jag vet inte vad ni ska göra med den informationen men... nu vet ni. Totalt är vi 3 tjejer/kvinnor dock. Och...8 killar/män. 
 
 
F. Han förstörde alla mina selfies så han får väl vara med då.. 😂 Vi var Teamledare tillsammans förut (absolut närmste kollegan då, han lärde mig allt och var den första på jobbet som fick veta att jag väntade Noomie bland annat.....) Idag är vi Processledare på varsin process. Häftig resa både tillsammans och oberoende av varandra.
 
Jaja. Det var trevligt iaf. Först körde vi Gocart och jag var i särklass sämst. Sen åkte jag lite spontant med hem till en kollega för uppfräschning och lite förfest, haha! Sen middag på stan och kvällen avslutades med en stor kanna cava-sangria på en uteservering och lite djupare samtal om livet som PL. Det var det bästa! 
Sen följde mina hjältar (kontorskollegorna, de jag umgås med flest timmar per dag....) mig till bussen som gick strax efter 23 och en timme senare stannade bussen utanför Karlsborgsgatan. Lyx! 
Tyngre huvud än vanligt idag ska vällan erkännas men det var så värt! 
 
Gocart-top-3!
 
Vad jag vill göra då?! Rubriken.. jag funderade nu på kvällen när jag stod på huk i potatislandet och drog ogräs. Detär för mycket saker jag vill göra! Som nu, nu vill jag skriva ett bra inlägg, läsa alla bloggar jag följer, lägga mig i tid, se en film...samtidigt? 
I trädgården vill jag vattna, klippa, plantera om tomaterna (igen..) gräva undan på framsidan (jag ska göra en stenläggning där.....) rensa ogräs (okej det är ingen vilja jag har utan mer ett måste för att det som inte är ogräs ska få näringen det behöver för att växa..) och samtidigt vill jag ju bara lägga ut en filt och sola. Och bada i poolen med Noomie och blåsa såpbubblor....
 
(Bild; potatisarna påväg! Tagen för ca  2 veckor sedan!)
 
imorgon blir det nog städning. Inomhus. Det ser ut som.... kaos här just för att det är så himla mycket annat som ska göras hela tiden. Vare sig det är måsten eller  viljor.
Inte vet jag vad man gör åt det. Jag försöker tänka att det jag gör blir bra och att det jag väljer är rätt. För valt är valt och gjort är gjort. Om man försöker tänka egenom sina val och göra sitt bästa så MÅSTE det vara Good enaugh. Oj vilken fin stavning! Jag ser att det är fel men  ni fattar vad jag menar. Tillräckligt. 
Dyslexi förresten. Kul grej.. inget jättestort problem i vardagen för mig i dagens IT-värld där autokorrekt är inbyggt i allt. Jag kan dock fortfarande inte ens stava till mitt namn.. Haha, ingen bild på det men vi gick tipspromenad på eventet idag o när jag skulle skriva in mitt namn för att lämna in pappret blev det "LINNNEA" 
Såg det försent o tänkte att... jag hoppades ingen annan skulle se det 😂
 
//mamanéa 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Johanna

10 Jun 2018 22:13

Har du dyslexi? 😳 Alltså som diagnos? Hade jag ingen aning om 😅 Du skrev ju massa lappar förr i "band-svängen" om vad som skulle göras, vad som skulle med etc. Haha se där, inte den blekaste 😅

Svar: Haha ja.. 🙈 Men inte så "grovt" 😉
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej