Det är väldig tur att jag kan ställa in den där autopiloten vissa dagar, men jag hatar att inte vara i nuet och efter en tid med autopiloten känner jag mig helt borta i huvudet. Som idag när jag gått hela dagen och tänkt att det är tisdag, och sen sa folk "trevlig helg" och sakta men säkert (ju fler som sa det..) insåg jag att  ja... det är ju fredag. 
 
Jag åkte till Systembolaget o köpte en flaska vin för att övertyga mig själv. 😆😂
 
Igår var det autopilot-mode deluxe. 
Det började redan på morgonen, jag tänkte inte på vad jag gjorde utan det var bara effektivitet-kläder, koka gröt, klä på Noomie, äta gröt, sminka mig, ut till bilen.. jag har ett möte klockan 8 och det är alltid så stressigt att hinna lämna då så oftast skjuter jag det mötet till 8.30 om det går. Det gick dock inte idag men 07.57 stämplade jag in så jag var så gott som i tid 😂 
Sen hade jag det där mötet(utbildning i vårt nya system) till 10. Och eftersom vi varit på mitt kontor för mötet satt jag kvar där och bockade av to-dos, typ kolla egenom alla anställdas tider för senaste veckan, renskriva anteckningar från möten som måste arkiveras, gå igenom tillbudsrapporteringen för min process och se om det är nått jag kan göra åt direkt, eller om det behöver delegeras/planeras mer.
Efter en timme insåg jag att jag suttit på kontoret i 3 h så jag bestämde mig för att gå ut och prata med folk. Det blev dock inte så länge för 11.30 hade jag nästa möte bokat, update med min Teamledare. Vi hade ett bra snack i 45 minuter och gick sen på lunch. Där blev jag "stoppad" med frågor från några kollegor och blev ståendes med min matlåda (fortfarande inte varm) i handen i typ 20 minuter 😂 sen blev de väldigt bråttom att käka för 13.30 hade jag min egna update inbokad med min chef. Och direkt efter updaten var det veckans PL-möte som som vanligt var fullspäckat med information och vissa diskussioner. 
Sen gick jag hem. 
Eller snarare körde som en idiot. Hämta Noomie. Hem. Sätta bilen på laddning. Kasta ut hunden i trädgården. Micra lite mat. Äta. In med  hunden igen. Kissa Noomie. Ut till bilen o sen ner till Värnamo för att köpa doppressent till Evy som ska döpas på lördag. Ville gärna ha lite fina kläder till hela familjen också så det blev en klänning, ett par glittriga skor, en tjocktröjja och två par strumpbyxor till Noomie,  en skjorta till Martin och.  .  Som vanligt ingenting till mig själv 😂 
 
Klockan 19 stängde butikerna o vi åkte hem och åt lite riktigare mat och sen blev det sovdags och jag kände att jag gjort alldeles för mycket på en dag men samtidigt hade det ju rullat på nästan problemfritt hela vägen.😎 tack för autopiloten! 
 
//mamanéa 

2 kommentarer

Lisa Karlberg

03 Mar 2018 13:39

Hahaha sådär är jag bara när jag cyklar! Ibland kan jag upptäcka att jag är framme på jobb, men knappt ha minne av färden dit. Tur att man har koll ändå!

Svar: Oh rätt otäckt ändå! Hoppas det undermedvetna håller koll på trafiken iaf så du inte råkar illa Ut när hjärnan har mycket annat att fundera på... 💙
Linnéa Lundgren

Becca

03 Mar 2018 21:05

Åh asså, hatkärlek på riktigt. Vissa dagar blir ju helt klart totalräddade av den. Men det blir liksom äckligt när man försöker minnas vad man gjort under veckan och minns nada... 😫

Svar: Jamen exakt! Vet inte hur den dagen hade gått om jag känt in o funderat också, jag hade förmodligen inte klarat av nått mer än de möten jag faktiskt hade inbokade.. så som du säger räddar det ju upp en del! 😆
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej