Åh.. jag är mer nervös för kalaset imorgon än när jag själv var barn o skulle ha kalas 😆😂
 
 
Idag har huset gått från finstädat till kaos-prekalasigt och sen tillbaks igen-flera gånger vartefter vi förberett tårtor, pyntat, handlat, städat, planterat blommor o nu på kvällen slog jag in Noomies present från oss, en stor-barns-gunga och en pool.
 
 
(Haha! På bilden är en gunga, en badboll (till pool i ett annat paket..) och ett storpack såpbubblor till kalaset 😆
 
Jag har kollat yr flera gånger och håller tummarna för att det ska bli en varm och fin dag imorgon. Än så länge ser det lovande ut..
 
 
Det läskiga är att jag kör detta kalas helt utan listor. Det är inte så vanligt för att vara mig! Jag brukar ha en lista till allt! Men det är inte så att jag  gör det listfritt medvetet, det bara blev så. Jag skrev en lista på vilka som bjöds in, men den försvann och jag har inte brytt mig om att skriva en ny. Men jag tror jag har hyffsat koll på vilka som kommer. Rätt många såklart, bara Martins familj är 25 personer. Nu kommer inte alla men ändå.
 
Det kliar i mina fingrar att skriva en lista på vad som ska göras imorgon, men jag orkar inte gå o hämta papper o penna nu. Det är inte heller så mycket 😆 nivån är rätt lagom. Vi kör glassbuffé med lite kakor och sen tårta. Lila tårta beställde kalasbarnet?! Ingen vet var hon fick det ifrån men, det blir enkel tårta med vaniljkräm, drottningsylt och så grädde med lite dekorationer överst. Lila grädde då, håll tummarna för att blåbärslila blir godkänt 😂 
Och förutom tårtorna ska det läggas fram lite leksaker, fixa poolen (om vädret tillåter) och bära möbler från grannen. Tur man har grannar med barn som man kan låna grejjer av! Och som kommer på kalaset sen 😃 
 
 
Nähä.. dags att sova! 😎😍 får väl hoppas det blir riktigt riktigt bra imorgon 🙃
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej