And it is official! 😍💜🧡🤰

Noomie ska bli storasyster! 
Jag har en bebis i magen!

Nej, vi har inte tagit reda på "Vad det blir" kommer heller inte göra det. Nej, vi har inget namn än, och har ingen aning om vilken typ av namn det blir. Martin kallar bebisen "räkis" jag säger.. bebis, och Noomie säger; Sofia. Jag tror inte jag vill att hen ska heta Sofia.....😂🤔

Mitt i flyttkaoset, framtidsplanerna och nytt jobb för Martin kommer alltså detta lilla moment i livet, att bli tvåbarnsföräldrar. Att gå från att ha en väldigt självgående o hjälpsam 3,5-åring till att ha en liiiiiten liiiiten pluttis som inte klarar nått själv känns... underbart. Ni vet sådär "Vad är väl en bal på slottet.......underbart" Jag längtar ihjäl mig! 😍

28e Mars är det beräknat, sista mars vore ju bra för att hålla koll på födelsedagarna (Noomie fyller sista maj) men som jag är smärtsamt medveten om kan man inte styra över det 😂 
Jag är alltså drygt halvvägs nu, och bebisen sparkar och buffar inne i magen så både Martin o Noomie har kunnat känna det flera gånger. 😍
 
Magen har hållt sig gömd under tjocktröjja o reflexväst på jobbet, men när jag väl berättat så har måga sagt att de fattat det för länge sen 😂 Och nu är det offentligt!!
Jag kommer försöka jobba så länge som möjligt, men räknar med att gå hem 1a mars. Det är dock en fredag så... kanske nån dag senare 😉 sen blir jag hemma ungefär ett år är planen, vi får se vad som händer 💜
Jag älskar ju mitt jobb som du nog vet om du läst här förut, så det känns svårt att lämna o svårt att tänka att man ska vara borta o missa så mycket. Men jag vill vara hemma ordentligt med bebisen o speciellt med tanke på flytt o byte av fsk till Noomie o allt vad det innebär så vill jag ha gott om tid för att landa. Nån kanske tycker timingen är rätt galen (vi fick veta om graviditeten 2-3 veckor efter att Martin fick jobberbjudandet i Linköping..) men, helt ärligt kunde det inte bli bättre. Nu jobbar jag hela Peaken mer eller mindre som vanligt, o sen kan jag trappa ner arbetstiden, vi hinner flytta och sen kommer bebis o jag är hemma för att ta hand om barnen o ge Noomie en trygg start på nya stället. Nu är hon i en sån perfekt social ålder så jag tror det där med kompisar inte är nån större fara, men ändå. Känns skönt att hon kommer kunna börja 15h i veckan o att jag är hemma någorlunda i närheten hellre än att hon skulle få hoppa på fulldagar direkt på ett nytt ställe o både jag o Martin skulle pendla 40-60 min iväg. Så, det här kommer bli bra. Riktigt bra!! 😀🧡🤰👌 

//mama-till-2-néa 



Kommentera

Publiceras ej