Och vad innebär det tror ni? Jobb, såklart 😁😆 Jag började dagen med att steka pannkakor till mig själv och tog en varm dusch innan jag åkte till jobbet. Onödigt att duscha innan man åker till jobbet dock, dammigt värre och jag gick runt o städade en del 😆 Det gick jättebra hela dagen o jag handlade på vägen hem... har väl inte så mycket att berätta men, jag saknar Noomie som fan idag 😭😭

Det började väl igår när jag pratade men mamma o Noomie före jobbet o Noomie var lite trött o gnällig o sa "jag vill till min mamma"... det krossade mitt hjärta lite, fram tills dess har det gått bra att hon varit iväg. Såklart jag menar, jag har verkligen haft fullt upp med att jobba-sova-gå med Shaggy.. 

Nu ikväll på vägen hem ringde vi igen o Noomie sa att hon vill till mig idag... det skär i hjärtat verkligen, det är ju 2 dagar kvar tills vi ses... det känns som om 8-9 dagar ifrån mamma o pappa är lite för långt när man är 3.5år....... hon har bara varit borta från mig 5 dagar som max innan, och det var ju nu egentligen på 6e dagen som hon uttryckte hemlängtan.. Det känns ärligt talat hemskt att inte kunna hämta hem henne direkt. 💔

Så nu börjar det svåraste dygnet. Ett dygn utan jobb när jag bara ska vara hemma och fixa. Ni vet, städa, tvätta, diska... jag ska faktiskt göra i ordning Nomsans julkalender och så är det snart dags för fotografering av huset så det måste städas rätt ordentligt överallt, typ pysselbordet där uppe och gästrummet som just nu/alltid är ett allmänt lager för överblivna kuddar, täcken o gosedjur... Vi får se hur mycket jag hinner med men kalendern måste jag göra klar och jag vill helst hinna med alla pysselgrejjer, annars "städar" nog Martin det på måndag...

Så Martin möter upp mina föräldrar i Stockholm imorgon kväll och hämtar Noomie. Dom sover nog över där och sen rullar de hemmåt på måndag. Jag vet inte vad planen är, om Martin tänkt köra raka vägen direkt eller om de ska stanna tusen gånger längs vägen... Vi får se. Jag ska iaf jobba på måndag, lär väl jobba tills Martin säger att de är hemma då kan jag nog inte hålla mig längre.. 😆 Det har varit så tomt här o framförallt kanske sån skillnad, de senaste två månaderna har det ju bara varit jag o Noomie dygnet runt (på veckorna!) O så denna vecka har jag varit helt själv.. klart det känns konstigt.

Jag tvivlar dock inte en sekund på att norrlandsveckan hos mommo o mossa har varit bra. Kolla bara, bild från imorse. Frost i gräset och utelek, sen blev det tydligen lussebullar fick jag höra 😂😁 Bortskämda lilla unge.... mamma påminde mig dock om att hon nog kommer vara rätt gnällig när hon väl är hemma igen. Haha, barn brukar ju funka så, sköter sig kanon borta men fallerar när de kommer hem. Jag bara väntar på det... jag ser faktiskt fram emot min trotsiga 3åring 😂❤ somtusan. 

//mamanéa 


Kommentera

Publiceras ej