Det har väl blivit allmänt känt nu att Martin fått nytt jobb i Linköping! Till en början har planen varit att Martin skulle veckopendla dit, och efter nu 6 veckor av utbildning där Martin har veckopendlar till Göteborg, Örebro, Linköping och Stockholm känns det.... inte som ett hållbart koncept i längden. 
Behovet av att flytta har därför växt sig allt större och vi gick från att kolla på hus lite slött till att aktivt söka ett nytt boende. Någonstans i Ödeshög/Mjölby, då det ligger "mittemellan" våra jobb.
Vi har varit på... ett gäng offisella visningar. Och åkt förbi ännu fler hus när vi haft vägarna förbi, påväg till Stockholm bland annat. Vi har budat på 2 hus. Båda renoveringsobjekt men riktigt fina lägen. Dock hus som man skulle behövt lägga en halv miljon på, innan man skulle vilja flytta in. Vi har inte fått nått av dem... och idag år det dags för visning igen! Ett hus i Mjölby som är inflyttningsbart men behöver lite "kärlek" längre fram. Vi är inte rädda för att renovera dock, vi vet både hur man gör och hur vi klarar av det. 
Det här huset har en STOR hundgård vilket såklart är ett enormt plus för oss, att slippa tänka på Shaggys säkerhet! Sedan är köket renoverat relativt nyligen och badrum+tvättstuga är helkaklade o helt okej fräsha, även om de kanske skulle behöva moderniseras.. det skulle ju dock badrummen vi har nu också behövas 🙈 
 
Att lämna Klevshult och dethär huset känns riktigt tufft. Fan så mycket pengar och tid vi har lagt på det här huset sedan vi flyttade in för 5.5 år sen! Och så mycket som har hänt! Noomie kom till oss här, hela hennes liv har varit här. Vi har blivit så vuxna, från att vara lite sådär galna och flytta till hus till att ha renoverat massor, fått barn, nya jobb flera gånger.... och trädgården! Min trädgård.. Mitt potatisland som fortfarande är fullt av årets potatisar.. mina rabatter som visserligen blev lite tillknycklade av sommarens altanbygge... och så all sten! ALL STEN jag burit, kämpat, räknat, krattat... det värsta är att jag älskar sten, hur tungt o jobbigt det än är 😂 en ny trädgård innebär alltså... nya möjligheter för sten! 😂😂
 
Men iallafall.. om vi nu ska köpa nytt hus innebär det också att vi ska sälja det vi har. Och då ska det ut på hemnet. Det ska fotas och visas upp. Och sen ska varenda pinal flyttas. Det leder oss till helgens projekt. STÄDNING-RENSNING-RÖJNING 
Saker har slängts. Saker ska på loppis. Kläder har skänkts. Och några flyttlådor har faktiskt packats. Blomkrukor som inte andvänds eller kommer användas det närmaste... Vi hade 45 flyttkartonger när vi flyttade hit.  Jag undrar om det räcker med 145 nu......... 
 
Lite bilder på kaoset.. Före;
 
 
Efter; 
 
 
Bara resten kvar... Idag väntar förutom visning rensning av matkällaren och hallen i källaren. Sedan ska taklist och de sista dörrfodret upp i hallen så vi äntligen kan kalla hallen för färdigrenoverad...  
Jag ska steka pannkakor så vi har "utflyktsmat" och sist men inte minst så måste vi handla lite sånt där tråkigt som mat..... Vi får väl se hur mycket av det som hinns med, imorgon är det måndag o vardag igen. Martin åker iväg och börjar faktiskt PÅRIKTIGT på sitt nya jobb! 😍💪 
För mig väntar en spännande vecka. Peaken börjar påriktigt på mitt jobb och det kommer nog bli galet mycket att göra där, även om min roll är mer att se till så allt flyter på än att faktiskt utföra uppdragen.. Det är min andra PEAK som Processledare, och jag är ungefär 350% tryggare i min roll o i mina förberedelser i år. Det känns skönt. Och jävligt spännande! På kvällarna i veckan ska jag o Noomie mest ta det lugnt. Om snön ligger kvar ska vi nog åka lite pulka o bygga snögubbar. Det känns som en bra plan får jag säga :) 
 
//mamanéa 

1 kommentarer

Cecilia

28 Oct 2018 16:08

Men, åh. Vet inte vad jag ska skriva. Först: så spännande med flytt och nytt hus och allt annat! Förstår att det blev tungt med veckopendling. Hoppas ni hittar något perfekt!
Men sen: vad ledsen jag blev för egen del... :( Och Elins del. Hon kommer sakna Noomie jättemycket! Men Mjölby är ju inte så fasligt långt, vi kommer jättegärna och hälsar på! <3 (När ni väl flyttat då alltså...) Lekdejt snart?

Svar: 🧡 Jag började skriva hur det känns att flytta ifrån alla jag känner här, NI inte minst!! Men jag orkade inte ens sätta ord på det.... :( Noomie har varit med o kollat på hus och vet att vi ska "bo i ett nytt hus" men vad det faktiskt innebär har hon inte förstått än. Som tur är.. Tycker absolut vi ska ses SNART!! Middagsgäster i veckan kanske..? ;)
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej