Just nu har vi valvaka. Vallokalerna har inte ens stängt än, men teven har varit på hela dagen och följt svts program Ang Valdagen.  Det är inte direkt en lugna eller förväntansfulla känslor jag känner. Jag är livrädd ärligt talat, kommer extremistiska krafter göra framfart och kommer det bli okej att säga att alla människor inte är lika mycket värda igen? Kommer det i längden innebära att människor förföljs och lever i ovisshet? Kommer det innebära att kvinnors rättigheter blir inskränkta? Kommer jag inte få göra abort efter v12? Kommer jag inte få jobba heltid när jag har småbarn? Kommer Noomie aldrig få rösta? 
Ush. 
 
Nä men valvaka alltså! 
Vi orkade faktiskt inte åka iväg på nått stort evenemang utan sitter hemma i soffan med räkor och baguetter. 😂 så kan man gå o lägga sig när man är trött och strosa runt i mysbyxor och jaga Noomie mellan varven. 
 

Igår kom Unni o Albin hit, vi åt tacos och badade i tunnan, och idag åt vi frukost, gick promenad i skogen och sen tog gick vi o röstade. 
 
Jag står på komunlistan för Vänsterpartiet i Vaggeryds kommun, Martin står på listorna både för kommunen och riksdagen, så visst är det spännande att se hur det går på lokal nivå!
Enligt undersökningarna kan Jönköping få ett Vänster-mandat tiöl Riksdagen, så det blir riktigt spännande också! 
På riks.. ja, där är jag nervös. Nu måste vi ha ett resultat att utgå ifrån... Jag tror ändå att majoriteten av svenska folket är goda och att vi därför kommer stå emot de mörka krafter som hotar... 
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej