Helg har det tydligen varit och i det här huset la vi i en växel till istället för att varva ner XD Igår var det dessutom AFTER PEAK PARTY med jobbet som som vanligt var supertrevligt och jättekul! 😊 Det blev såklart alldeles försent och jag hade riktigt ont i fogarna/höfterna efter att ha stått upp/minglat runt i flera timmar. 
Det var bra artister oxkså, Wiktoria  bland annat! Jäklar vilken tjej alltså! Och bra musik, riktigt härlig stämning 😁💃

Förutom lite festligheter i lördags alltså så här vi; packat, städat, rensat och packat hela hela helgen. Söndagen pågick från 9 till 20 med endast lite matpause och vi packade packade packade packade. Alltså, jag fattar inte hur mycket saker man kan ha ens?! 

Men nu så är typ ALLT nerpackat. Alltså, så pass nerpackat att det som är kvar är sånt som vi antingen använder i det dagliga, eller behövs ha framme för att det inte ska se ödsligt ut 😆 typ prydnader o sånt. 
Nu står det alltså flyttkartonger i varje hörn av varje rum, saker är staplade på varandra och allt och lite till står framme.. typ som här, i gästrummet där jag gömde mig en stund o tog pause... 😁


 ja, jag har ju tagit micropauser ett antal gånger under dagen, annars hade det helt enkelt inte fungerat. Martin däremot har hållt lågan uppe och kört till tippen, städat, plockat grejjer och gud vet vad nere i källaren mest hela helgen.

Vi vet nu att vi kommer få tillträde till lägenheten andra helgen i februari. Det känns fortfarande overkligt och ganska ofattbart, men jag har samtidigt börjat känna fördelarna med att bo i lägenhet; typ ingen snöskottning, det finns alltid varmvatten, om nått går sönder är det nån annan som kommer o fixar det... och så vidare. Att bo lite mindre när vi har en nyfödd känns också skönt, alla är samlade efter snart ett halvår på olika håll även om vi säkert kommer gå varandra på nerverna en hel del samtidigt XD 

På söndag är det visning av huset. Det är otroligt spännande faktiskt, även om det känns skitkonstigt det också, att någon annan ska bo i VÅRT hus?! 😂 Jag hoppas det blir någon liten familj som kommer uppskatta potatislandet och smultronrabatten. Som kanske kommer ha lite bättre ordning i garaget och som kommer älska att umgås i köket/vardagsrummet med min vackraste fågeltapet 😍 
(Jag har faktiskt sparat en rulle av den. Och den dagen vi hittar vårt "härskavibligamla-hus" ska jag tapetsera med den igen. Det kommer alltid vara tapeten vi valde till vårt första kök, och jag kommer aldrig glömma när Martin tapetserade den där varma sommardagen och jag kom hem från nån utflykt med Noomie o grät för att den var så fin....💕) 

//mamanéa 



Kommentera

Publiceras ej