Det har gått ett par dagar sedan överlämningen nu. Första natten drömde jag om huset och vaknade helt förkrossad och ännu tröttare än när jag la mig.. Tankarna har kommit över mig många gånger, allt ifrån "nu ska någon annan bo där" till "nu smälter nog snön så lökarna börjar komma upp i stenpartiet", "jag undrar om dom kommer vara så försiktiga med köket som vi varit" "jag undrar om dom kommer ta hand om 'mina fåglar'" Tänk att jag aldrig kommer få se "mitt" hus igen. Eller, det kommer aldrig mer vara mitt hus. Det har varit riktigt jobbigt. 


Men jag har också blivit fast besluten att fixa ordning o reda i lägenheten för att vi ska kunna trivas här ordentligt och komma vidare. Skapa en ny trygg bas och göra oss redo för bebisens ankomst som faktiskt bara är 2,5 (till 5..) veckor bort nu! Snart är du lillavän här!! 😍

Så, jag tänkte faktiskt ge er lite bilder på kaoset. Jag är dålig på att fixa med en sak i taget, utan går o småplockar lite överallt samtidigt. 😆 Så det tar ju tid att få ordning såklart. Men jag har iaf köpt lite nya byråer för att organisera upp BARNENS kläder o leksaker, hängt upp lite saker på väggarna för att det ska bli så hemtrevligt som möjligt, och försöker stuva undan "övriga" kartonger så det ska bli mer "livsyta" o mindre förvaring..... Så här såg allt ut i veckan; 




Och viss förbättring har väl skett på sina håll iaf...; 
Det här är lägenhetens "värsta" område, där det fortfarande är mycket flyttkartonger och grejjer på varandra. En del av det är bebisgrejjer, saker till spjälsängen tex. Och nån låda är faktiskt helt onödig att den står kvar framme, typ "jullådan", men det är helt enkelt fullt i förrådet.. så där.måste rensas XD

Den andra delen av Noomies rum artar sig desto bättre, det är ju dock fortfarande ett barnrum och därför kommer det liksom alltid vara lite rörigt 😆




Fick så fina blommor av mäklaren vid överlämnandet. Riktiga vårkänslor o glada blandade färger! 😍 

Matplatsen går att se, allt papper o skit som belamrade är borttaget. Nu är det några pärmar på en stol, o så min jobbdator som står o tar plats.. och så en cykelpump i hörnet!? 😂


sovrummet har jag ju visat tidigare men... Jag tycker det är rätt så härliga kontraster 😆



Och så smått börjar saker fixas iordning för att en bebis ska bo här. Spjälsäng. Skötbord. Kläder i en låda... Babyskyddet till bilen är rengjord, basen måste dock monteras (men då är det ju bra om nån städar ur bilen på allt skräp först..) Vagnen bäddade jag klar före jul i Klevshult 😆 Och förlossningsväskor är packade. 1 till mig o Martin, 1 till bebisen o 1 till Noomie ifall hon ska åka iväg o barnvaktas hemma hos någon annan..... den lilla detaljen är inte riktigt löst än, men vi har några alternativ iaf 😆😎 

Så nu försöker jag, fast det är verkligen inte lätt, att blicka frammåt och försöka gå vidare.

//mamanéa









Kommentera

Publiceras ej