Höggravid.
Jag gillade aldrig uttrycket när jag väntade Noomie. Det lät så... stort. orörligt. klumpigt. och osexigt 😜 Det låter väl iof fortfarande så, men på nått sätt kan jag identifiera mig själv med den beskrivningen just nu. Även om själva magen inte är "så stor" enligt alla släkt/vänner som kommenterar så fint.. Och det är faktiskt ganska sant. I vanliga fall (alltså i somras innan jag vart gravid och inte var direkt vältränad..) mäter jag typ 110 cm på "tjockaste stället" runt magen, och nu ligger det måttet på 115. så jag ser ju inte ut att ha blivit så vansinnigt stor, det förstår jag. Det måttet säger ju dock ingenting om hur bebisen växer, utan "den" magen växer som den ska enligt BMs mätningar.
Men att flytta tex. o inte kunna bära mer än någon enstaka liten låda när ingen såg (😇🤷‍♀️) fick mig att känna mig så...  klumpig 😂 
Nu har jag också börjat få ont, ordentligt, i typ höfterna och ryggen (japp, det gamla vanliga ryggontet har smygit sig på de senaste veckorna när jag jobbat mer o mer hemifrån, och rört på mig mindre o mindre hela tiden..).
Och jag är så orörlig,  jag har mycket sammandragningar och kan liksom inte böja mig ner till golvet för att ta upp saker... låter härligt va? Höggravid känns som en rättvis beskrivning 🤪
(Mitt melodifestival-sällskap somnade i soffan igår 😍🍾) 

//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej