Lite shopping blev det häromdagen, Lindex i I-huset i Linköping alltså! Blir på riktigt såå glad över barnavdelningens uppdelning, allt hänger i färgmatchning. Jag okynnesshoppade både till Noomie o till bebisen just därför 🤣 Det blev ett par tajts med päron på till bebisen 😍 Dock hittade jag inga foppatofflor (inte på lindex just😂) men.. de borde väl komma in i butikerna snart?? 



Och så köpte jag en helgbukett. Jag skulle vilja ha färska blommor hemma jämt. Just nu såklart tulpaner, färgerna är ju magiska och på BAUHAUS av alla ställen hittade jag 4*7pack för 100:- Det blir en rejäl bulett med 28 blommor och jag blandade några färger för extra liv. Dock är  ju rosa/lila en klar favorit här hemma såklart 😂 Tänkte på det, alla rum i lägenheten är faktiskt inredda i rosa eller lila på nått sätt.. Men jag lutar åt turkost/blått till köket! Det ni! 


Och sen var det ju det där med Noomies rum.. Sakta men säkert packas lådor upp/flyttas runt och jag börjar hitta platser för alla "övriga" saker. Min plan har i flera dagar varit att snygga till de 2 hyllorna som är på väggen, de lämnades av förra hyresgästen och vi har låtit dem sitta kvar/belamrat dem såklart. 
Att vimpeln ramlade ner blev nästan bara roligt, helvete vad rörigt och tråkigt det såg ut där ett tag. Väggen i barnrummet som glömdes.. 😂

Som ni ser är spjälsängen monterad iaf, och bäddad med NallePhu-lakan som matchar spjälskyddet. De vita byråerna är organiserade med kläder till både bebisen o Noomie, och ovanpå ligger babygym o amningskudde o väntar... Äsh jag ligger kvar i sängen o äter fejkmuffins som Noomie säljer i sitt kök ett tag till.... 

Fotade äntöigen köket iaf!
Det finns kanske inte så mycket att sägaegentligen.. Ena sidan har skafferi, spis och disk.. o det ser ju rätt okej ut om man inte jämför med mitt kök i Klevshult.

Och sen kortsidan med ett fönster.. Ja det hänger iaf nån typ av gardiner.. som jag kastade upp när vi flyttade in. Inte speciellt vackert. Alls. Jag vill nog ha en kappa där, en turkos typ som ger lite liv och färg.. och inte är rosa/lila 😂 

3e väggen har en bardisk, under den står fortfarande flyttkartonger med saker som inte fått plats i skåpen, och så är det helt galet belamrat med alltifrån tavellister till reklam... Jättemysigt. 
Planen är att vi ska köpa skåp och montera under bänken. Då kommer alla köksgrejjer få plats i skåpen, och bänken kommer kunna fungera som väldigt välbehövlig arbetsyta.  Jag ser fram emot att det kommer på plats, men det är ett par veckor kvar.. 


Ja o sen är det den omtalade kyl/frysen från 1800-talet.. Thats it. Matbord har vi i en del av vardagsrummet, och det funkar över förväntan bra iaf. Alltid något. 

//mamanéa


























Kommentera

Publiceras ej