Klart det blev lite massipantåta idag! Lite smålänning har det ju vuxit in i mig efter 8 år.. 🤣

Förutom det var vi hos barnmorskan för första gången i Linköping idag! Världens mysigaste barnmorska, hon kändes så rätt! Gav bra tips o kändes så förstående fast vi aldrig träffats förut. Grymt skönt! 😊 Noomie fick också vara med idag, eftersom vi inte har en färdig förskola än, hon har ju bara kört inskolning denna vecka.. Hon skötte sig helt exemplariskt, satt i Martins knä hela tiden o tittade storögt på allt som hände. När jag skulle lämna blodprov fick hon sätta på plåster, och ville hålla mig i handen när sköterska skulle sticka. Lilla hjärtat! 
Det andra lilla hjärtat pumpade på ordentligt, snittade på 145 slag/minut, magen hade växt helt enligt kurvan och huvudet låg "stabilt" nedåt... betyder det att huvudet är fixerat? Högst oklart. 😂 Jag vägde 90.3 kg idag. Har jag sagt nått om kilon hit o dit innan...? 🤔 Iaf, det stod i mina papper att inskrivningsvikten var 88 kg. Imorgon går jag in i vecka 38. Det är exakt 3 veckor kvar till BF. 

Men tro nu inte att jag typ lever nyttigt och "mammatränar"  eller så.. Jag äter fikabröd o godis mer eller mindre varje dag, idag blev det pizza... och massipantåta! 😂 Och så har jag ställt ner mitt "dagliga stegmål" på S-health ännu mer.. Det har minskats succesivt från i somras då jag gick 10 000 steg/dag, o står nu på 3000 och det når jag inte varje dag.. Men vad ska jag säga.. muskler väger mer än fett?! 🤔🙈 Det är ju tyvärr enda rimliga förklaringen, o jag har ju blivit rättså svag...... 😒 

//mamanéa


Kommentera

Publiceras ej