19-03-19, Det hade väl varit ett coolt födelsedatum?! Känns inte så sannolikt dock, lite sammandragningar som vanligt men inte mer än så.. dock är det lu långt kvar av dygnet än 🤣

Haft en hemsk natt. För det första hostade Noomie såååå mycket 💔 Och när jag väl sov drömde jag om huset igen och kunde inte alls förstå varför jag flyttat därifrån. Saknade köket, saknade mina fågel-tapeter, saknade trådgåren nu när det börjat bli lite varmare o det säkert snart är fullt av vårblommor o lökar i alla rabatter... vaknade helt ledsen o ynklig, gravidhormonerna gör ju inte detta lättare direkt..  

Men när jag lämnat Noomie på fsk var det såå fint väder så jag bestämde mig för att ta en kaffe på balkongen. Bästa beslutet! På gatan nedanför/vid nästa hyreshus jobbade några gubbar med att kratta löv och klippa buskar. Ingen lär väl tro mig om jag säger att jag inte saknar att grejja i trädgården MEN det var rätt skönt att sitta o se på när några andra fick slita istället 😂 Och där satt jag i min gungstol med Shaggy brevid o drack kaffe... 😎


Någon vidare stor balkong är det inte, men vi får ju plats båda två och en liten planteringshylla med blomkrukor har jag. Snart ska den ställas iordning med smultron, jordgubbar, nån rabarberplanta och såklart en massa millionbells/petunior. Det kommer bli så härligt att sitta här o amma/mata i vår! 😍
(Bild; rätt rörig rabatt förförra sommaren, förra sommaren bygdes den över med en altan 🤣🙈)

//mamanéa





Kommentera

Publiceras ej