Herre min get vilken vecka! Jag har gått kvällssiftet OCH haft saker att göra varje förmiddag...... inte helt smart.. jag har också hållit på med nån himlans utmaning på Facebook att lägga upp svartvita bilder, och jag tänkte att här, nu, kan jag förklara dem 😉 
 
1/7
 
Lördag. Jag jobbade övertid mer eller mindre hela dagen. Mamma o Unni var hemma med Noomie 😍 Och när jag äntligen kom hem drack vi vin och åt tacos 🥑
 
2/7
 
I väntan på tåget. Mamma skulle åka hem o det regnade på rutan på väntkuren. Mamma o Noomie kramades o Noomie klappade sin mormor på axeln o sa sådär lillgammmalt; Vi ses en annan dag. Helt odramatiskt.
 
3/7
 
Första kvällen. 
Jag kom hem extra sent för det var många som ville prata.. På förmiddagen innan hade jag en tid på vårdcentralen. Jag har några leverfläckar/födelsemärken jag vill ta bort så dessa skulle bedömmas. Noomie var med o skötte sig utmärkt så efteråt gjorde vi debut på "Öppnis" som jag lite kreativt döpte om öppna förskolan till. Öppna. Förskolan. Var ju verkligen ingen logisk benämning på ett ställe enligt 2.5åringen... sant. Vi åt på pizzerian till lunch o hon somnade i bilen hem, jag bytte om o packade ihop o sen iväg till fsk/jobb! Fullspäckad dag kan man säga.
 
4/7
 Hemma-bus. Herre kaktus vad  trött jag var denna morgon...... Daniel Tiger ologiskt många avsnitt i sängen innan hungriga Noomie drog ut mig i köket. Verkligen  inte många knop hemma de få timmarna... Vi lekte och snart var det dags att sova igen o sen iväg...
 
5/7
 
Adventskalender!
Jag såg för typ 3 månader sen att någon gjort en paletkalender till sin sambo och frågade Martin om vi inte skulle ta tag i  att göra en sån i år. Martin var först positiv men sen när jag försökt ta upp det har han sagt att han inte hinner och försökt med alla möjliga ursäkter. Så jag trodde inte alls det skulle bli av. Men. Så kom jag hem från jobbet och dessa stod på bänken.... 😁
Dagen började med 2.5årskontroll på BVC! Noomie fick gott o väl godkänt för både sin motorik och sin språkliga utveckling. Jag var inte det minsta orolig för nått av det visserligen, men det var roligt att vara med henne ☺ BVC ligger i samma hus som "Öppnis" så gissa vad vi gjorde sen?! Flera timmar lek o bus och sen åt vi lunch på "restaurangen" (lokala fiket)..Allt blev dock lite sent o vi styrde om planerna lite... istället för att stressa till fsk skulle jag släppa av N på Martins jobb. Vi somnade båda två när vi kom hem o vaknade först 14.15... Då körde jag Noomie till butiken där Martin jobbar o åkte sen till jobbet. Skönt att sova middag...
 
6/7
 
Pepparkaksbak! På förmiddagen var jag o Noomie hemma hos Hanna & Joel och bakade pepparkakor o åt lunch o lekte. Vi konstaterade att vi inte träffats sedan augusti :O riktigt skönt att prata ikapp lite o mysigt att göra nått ihop :) barnen bakade dock inte så mycket men de lekte destomer 😊 Efter lunchen tänkte vi att barnen skulle sova i vagnarna men Noomie är ju inte sån unge så efter promenaden var hon fortfarande vaken o jag fick söva henne inne som vanligt. Det gjorde att vi var lite sena så hon fick inte sova mer än 40 min innan det var dags att åka iväg men, det gick bra ändå.
 
7/7 
 
Idag låg vi i sängen till 10. Så länge som möjligt... sen åt vi frukost o jag städade lite o sen lekte vi tills det var dags att sova-lunch. Vi byggde med lego och pysslade, hon har rätt mycket tålamod ändå lilla fröken 😊 Ja o sen var det jobb 15-21 +låsning. Nu är den här utmaningen över och... ja det var ju bra att jag har dokumenterat nånting den här tröttsamma, intensiva veckan. 😉👌😎
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej