Hörni tjejer allvarligt... (för jag tror att det är mest tjejer som läser min blogg.. av kommentarerna att dömma iaf.) Vi måste prata om en grej. Eller.. jag måste skriva om en grej. PEPPEN!! 

Det skulle vara så mycket enklare för mig just nu, om fler personer runt omkring mig sa "Det kommer ordna sig!" "Vad spännande med äventyr" "modigt att bryta upp och satsa på nått nytt" istället för "men oj vilken tajming...." "jaha och ska ni SÄLJA huset då?!" "Så fint kök får ni aldrig igen" .... fattar ni? 

För det första så har JAG ritat det där köket, med hjälp av min moster o köksritaren på affären såklart (Martins bror 😉). Och vi har byggt det själva. Martin mest, med hjälp av Chrille, min pappa, hantverkare och några andra såklart. Så... Vi kommer ha ett ännu bättre kök nästa gång. You'll see. 

För det andra är det skitjobbigt som det är redan. Det var väl det jag försökte få fram där i slutet på förra veckan, jag mår inte så jävla bra just nu. Dels är det mycket jobb med en flytt i sig, dels vill jag inte riktigt sälja mitt hus än, o hade inte gjort det om jag inte behövt. Sen är ju människor olika, men för mig är det en riktig jävla pina att inte veta när vi ska flytta. När vi kommer få tillträde till lägenheten. Egentligen vet vi inte ens OM vi får den lägenheten, men Martin säger att det är lugnt o jag försöker verkligen lita på honom. 
Lägg på detta inte bara att jag är en "orosperson" som går o grubblar och oroar mig jämt, utan att det också strax är jul. Det är så jävla mycket förväntningar runt jul. Först Martins familj där det ska vara mat och paket, och sen min familj där det framförallt ska resas genom halva Sverige och plocka upp folk på vägen både här o där. 

Sa jag att jag var gravid också? Har du haft foglossning nångång? Varit förstoppad? Bokstavligen sett hur din kropp svullnar upp under en arbetsdag? Försökt hålla dina känslor i balans en hel dag? Känt någon form av ailien sparka dig på revbenen innifrån? 
O så sover jag helt kast med. 

Ibland får jag bara lust att skita i allt. Ta med täcket till soffan och titta på "Mästerflygarna" och "Air-buddies" hela dagen med Noomie. Leva på pepparkakor & mjölk. Bara gå utanför dörren för att rasta Shaggy. 

Så det skulle verkligen hjälpa om man kunde få lite mer pepp här i livet. Egentligen är det väl bara en vän som sagt "åh jaha, tråkigt för oss men spännande för er, vi kommer o hälsar på!" 
Betydligt fler säger "har ni verkligen tänkt egenom dethär?"

Det är fan inte lätt alltså.
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej