Och Martin är hemma! Det är rätt galet vad jag slappnar av i hela själen bara jag vet att han är hemma. Han brukar smsa när han passerar mitt jobb, o sen kommer en bild när han hämtar Noomie på fsk. Då slappnar jag av. Blir ett par kilo lättare o orkar helt plötsligt dubbelt så mycket..

Det var en tuff dag på jobbet igår, mycket som händer.

I helgen väntar städning. Oväntat va? Vi ska fortsätta på övervåningen/kattvindarna som förra helgen, och sen får vi se om vi hinner ge oss på garaget lite smått. Och gör vi det har vi faktiskt gått egenom ALLA biytor i hela huset! Sen är det egentligen köket kvar, och en del saker som ska packas ner i lådor, framförallt i källaren där vi började. Därför att där städade vi och ställde sakerna fint på hyllorna istället för att packa ner dem.. smart va?! XD 

Den privata planen är att jag ska sluta jobba ca 1/3. Så runt där kommer vi vilja flytta. Allra helst vill jag komma i ordning i lägenheten innan bebisen kommer, och vara helt klar med huset. Det är väl dock inte så rimligt att vi är klara med huset tills dess men man kan ju hoppas. 😅 
Lägenheten som är vår A-plan att hyra undertiden vi letar efter det rätta huset, är i samma hus som Martin hyr sitt lilla rum nu. Samma lägenhet tom. Det är en 4a med två ingångar, idag hyr Martin den lilla delen (ett rum +badrum) och vi ska alltså få hyra hela lägenheten framöver. Exakt när vi kan flytta in/få tillgång till hela lägenheten är dock fortfarande väldigt oklart. Seeeeenast första mars säger jag, men hellre såklart kanske första februari så att vi hinner flytta o greja i ordning en del innan vi flyttar dit på heltid. 

Jag har gjort en lista på möbler som vi måste ha med oss, och alltså ha framme; 

Sängar x3
Nattduksbord x2
Spjälsäng
Soffa+bord
Liten barnfotölj
Matbord+stolar
Noomies byrå
Noomies garderob 
Vita byrån i vårat rum

Alltså mer än så är det ju inte. Sen har vi ju mer möbler, men de får vi se om de får plats i slutändan;
2st expedithyllor
2st skrivbord +stolar
Gästsängen

Och... ett PIANO! 
Jag är ledsen men att flytta ett PIANO upp på 3e våningen in i en lägenhet...... det känns inte helt optimalt..... Någon som vill ha ett PIANO? 😆 (jag vet inte om Martin låter mig sälja det dock, det är ju trots allt hans.. och ska det nu flyttas med är det ju ändå inte jag som kommer bära det 😇.) 

Sen har vi massa stolar över. Det är ju bra att ha när man har kalas o sånt o dom har inte varit ivägen i källaren. Men nu börjar det bli dags att lämna vidare dessa...dock verkar ingen vilja köpa furustolar heller så det blir väl att lämna dem på röda korset.. 

Ja o  sen är det ju bara alla saker. Allt i från blomkrukor, prydnader o kakfat, till skottkärra, alla mina spadar o trädgårdsgrejjer, EN BÅT, vinterkläder.... och så mina 45 lådor med "Linnéas nostalgi" 😂 fy vad saker vi samlat på oss!!

//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej