Åh! För en gångs skull har jag kommit ihåg att ta "före-bilder" på mitt lilla projekt....
 
Hmmm.... fin pall va? 🤔 Den här kommer från min "faster Greta". Jag fick den när jag bodde i Sundsvall, och behövde ett litet bord till min pyttelilla 1a. Sen har pallen hängt med, i Habo var detta våran hall-möbel och i gamla köket stod den som en extrapall i "matrummet". Men sen vi renoverade där har pallen fått flytta ner i tvättstugan, dvs, vårt förråd. Det har känts tråkigt att den stått där, men jag har inte vetat vart den skulle passa in. Jag menar.. den var kanske inte supervacker. 
 
Men nu när jag målade "soffborden" (som ni får se senare) tänkte jag att va tusan! Bättre att jag målar den där pallen och ger den en plats i huset, än att den ska stå o samla damm och ge mig dåligt samvete i källaren. Så jag målade...:
 
 
Och kolla, helt  plötsligt känns det ju självklart att ha den här gamla pallen i vardagsrummet. 😎
 
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej