Asså vilken dag! Till att börja med hade jag bjudit in till "Hudvårdskväll" igår med Mary Kay, Linnea Danling kom och visade produkter och vi fick prova och känna och fixa oss ordentligt. Sedan fikade vi och blev sittandes o pratade hela kvällen. Två av mina kompisar ska ha barn nr2 här i vår och det var roligt att kunna Presentera dem för varandra.. 🤗 fast dom har träffats förut, hos mig 😆  Vi pratade mycket om rutiner och hurolika man gör med barnen. Någon sover i eget rum, någon i samma säng. Någon flaskmatades, någon ammades... för att bara nämna några saker. Och det blir nog bra ändå, så länge man lär barnen respekt o kärlek, tror jag. ☺ 
 
Idag då! Eftersom det blev rätt sent igår ställde jag ingen väckarklocka. Noomie somnade också sent när det var folk hemma så jag tänkte att vi båda  behövde sova lite. Halv åtta kom Noomie in o väckte mig så då gick vi upp. Jag ringde förslolan o sa att vi kom efter frukost, och så tog vi det rätt lugnt o åt frukost o gjorde oss i ordning. 
 
På jobbet var det en rätt lugn dag, jag hade ett update-möte och sen fick jag rätt mycket förberedelser gjort inför imorgon när vi ska ha avdelningsmöte. Det är bland dom roligaste arbetsuppgifterna jag har, att hålla avdelningsmöte. Först ska det planeras vad som ska sägas och hur, vad ska diskuteras och vad är ren information som måste gås egenom? Sen när det är själva mötet tycker  jag det är utmanande att stå inför folk och prata, och det ger verkligen energi att dra igång en diskussion och höra åsikter från alla, speciellt de som inte alltid uttrycker sig men så lyckas man skapa en aura med acceptans och inlyssnande så alla kommer till tals. Det är spännande! Jag är sån som lyssnar väldigt mycket och tar in vad andra säger så jag försöker alltid få de andra att babbla på så det inte är jag som står och föreläser i 2h. Fast så kan det också bli ibland .. 😇 hihi
 
Jaha sen när jag kom hem hade Martin börjat fixa mat så jag tränade och sen åt vi. Jag duschade oh gick sedan o nattade Noomie. Hon hade inte sovit nått på förskolan! 🤔 Så hon var jättetrött lilla skruttan.. Vi läste en bok sen somnade hon på tre minuter.
Då gick jag ner i källaren och grejjade massor! Kände mig sjukt effektiv när jag strax efter 21 gick o borstade tänderna, fått supermycket gjort idag kändes det som och enerign höll verkligen hela dagen. Fantastik känsla! 😎
 
//Mamanéa

Kommentera

Publiceras ej