Efter 2 veckor hos oss åkte Chrille o Becca hem. Det blev tyst i huset och kändes väldigt tomt... För Martin var det dags att börja jobba så jag o Noomie packade ihop oss och åkte till Skiren! 
 
 
När vi kom fram var det varmt, luften stod stilla, sjön var som.ni ser spegelblank och vi orkade inte göra mycket mer än att bada. Noomie var jättemodig och simmade själv på det djupa vattnet med armpuffar såklart och hoppade från bryggan!! 😍💪 efter det har vi badat säkert 10 gånger och hon är lika modig varje gång! 
 
Igår däremot åkte vi på utflykt till min mosters "Kinapark" som hon tagit över i våras och börjat driva. Riktigt mysig liten park, det var så tyst där på nått sätt, superhärlig atmosfär. Coola stenmurar, jättestora dammar med flera olika sorters näckrosor, häftiga pavillionger och broar och en hel del häftiga annorlunda växter för den som ser sånt 🙈 Det satt en tant och målade med akvarell vid en av näckrosdammarna, och några barn hade tagit med sig vattenfärger och satt och målade tillsammans. Så mysigt! 
Det är verkligen en plats för meditation, yoga och lugn men också hämta kraft, promenera och förundras. 
 
 
OCH sån potential! Det finns så mycket man skulle kunna göra där och Annika har en lång önskelista 😆 dom har också ett litet kafé där dom säljer glass och kaffe, och kakor som min kusin Matilda bakat. Väldigt uppskattat! Så, Har ni vägarna förbi Askersund så tycker jag absolut ni ska besöka Kinaparken! Om inte annat för att fika på Matildas supergod kakor 😂😍 Inträde 100:- för vuxna o 50:- för barn. (Inget inträde till cafét såklart) 
 
 
På kvällen åkte jag o Matilda till hennes häst (Athena) och jag red i nästan en halvmil 😍 på ett ställe kom vi in i en SÅN myggsvärm så vi alla 3 fick panik och travade iväg så fort vi kunde. Jag har varit lite rädd för att trava men vi har övat varje gång jag varit här och det kändes väldigt stabilt där o då så efter svärmen travade vi flera gånger vilket var riktigt roligt! Längtar efter nästa tur 😊 fast jag har rätt så hemsk träningsvärk i ljumskarna/låren 😂
Men idag blir det nog en lugnare dag med mycket Bad, lek på stranden och kanske en promenad till.bondgården för att se på kossorna 😉😎 
 
//mamanéa 

1 kommentarer

Johanna

19 Jul 2018 10:00

Åh där var jag när jag var liten! 😍 Fast då var det så igenvuxet så man missade nog själva charmen med parken :/ men som sagt det var mååånga är sedan 😅 Får kanske ta en tur dit igen då ;)

Svar: Åh! Vad häftigt! Parken har varit stängd i flera år o Annika har öppnat den igen i våras, men det är en riktigt häftig plats!! 🤗
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej