Igår efter jobbet kom Unni till oss! Och sedan även hennes sambo (!) Albin. Det blev en kväll med pizza o vin och massa tjöt vid vårt middagsbord. För idag skulle det vara lite "jippo" i Eksjö där Albin jobbar. Unni, jag o Noomie åkte hemifrån 10.30 idag för att se på uppvisningar av militären och ha en spännande utflykt tillsammans. Först var det uppvisningar, man fick se flera olika moment och olika grupper som hade olika uppgifter, några dykare dök, fordon som körde, hundar och hundförare, "bomber" som dessarmerades... ja coolt faktiskt! Även om jag tycker det är rätt äckligt med massa folk som går runt med vapen... efter Breivik är jag asnojjig. Framförallt såklart när Noomie är med. 
Men.. det gick bra. 😉
 
 
Efter uppvisningarna "turistade" Vi oss bland info-tält och utställningar, åt picknick i gräset och åkte sedan till en lekpark inne i Eksjö. Efter flera timmar på lekparken åkte jag o Noomie hem, hon somnade innan vi kört ut på "stora vägen" 😂 
 
Och slutligen, ett mama-tips! Om ni glömmer solhatten hemma men som jag är nojig för det där med bränd hårbotten/uttorkning/"man ska ha nått på huvudet"; knyt ett par tajts! Funkade Skitbra som "mössa" även om såklart brättets funktion saknades.... 
 
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej